lördag 30 januari 2010

Långkalsonger

Nu när kylan gör sig påmind tänkte jag köra en "favorit i repris".
Det finns ett klädesplagg jag känner att jag har underskattat. Trots att det alltid funnits i min byrålåda hela min uppväxt så har jag aldrig tänkt på vilket optimalt plagg det är. Jag talar om långkalsonger.

Kan det vara senaste tidens milda vintrar, är man hemmablind eller är det att det inte räknas till de glamorösa klädesplaggen? Varför har de inte fått sin rätta plats i samhället än. Visst kan jag ha fel men, few things are like genuine pair of långkalsonger.

Och vad få tänker på är att de har mer än ett användningsområde. Först skänker de en liten liten känsla av lyx då man köper dem nya fina i affären i en fin förpackning. Sedan ger de värme när man drar de på sig en kall vinterdag. Föra att inte tala om vilket ultimat klädesplagg det är att strutta runt i hemma på helger, eller efter en skidtur. De är helfunkis som pyamasbyxor och en sann räddare i nöden då alla vanliga kalsonger är slut och det är några dagar kvar till tvättstuga.

Sedan får man inte glömma vilken fantastisk irriterande effekt ett par trasiga långkalsonger kan ha på fru/flickvän om man känner för att retas lite. Det är även ett funktionabelt spex-redskap. Trä bara upp dem på huvudet, ta fart och låt dina kaninöron fladdra för vinden, mycket komiskt och uppiggande.

Långkalsonger kan även förses med tryck och mönster av olika slag och kan därigenom skänka ännu mer gläde till sin ägare. Ett par Sverige-blå med gula kungakronor är en klar stämningshöjare att bära till lördagens hockeymatch på tv. (Bäres förstås med matchande T-shirt/brynja och pilsner).

Inte ens på sin dödsbädd, när de är fulla med hål, urtvättade och helslappa i resåren sviker de. I ett sista andetag delar de med sig av sina fibrer och blir utmärkta putstrasor till bilen, båten eller mopeden. Från att legat i glansig förpackning på butikshyllan första dagen skänker de glans åt dina leksaker på sin sista dag, kretsloppet blir liksom slutet.

Långkalsongen är inget annat än ett fantastiskt multitool som ligger i kalsonglådan och bara väntar på att få visa sig från sin absolut bästa sida! Så tänk på dina långkalsonger och hylla dem, för det är långkalsongen värd

Långkalsongens dag, kan det vara något? Är 9:e Januari ledigt?

10 kommentarer:

  1. Hittade hit genom den fantastiska dialogen bland kommentarerna hos Maria. Tack för dagens skratt! ;o)

    Ja, långkalsonger är ett väldigt bra plagg, dock är det inte speciellt sexigt med de där gigantiska "knäna" man får efter en timmes användning. Gällivarehänget baktill är väl inte heller direkt upphetsande, men.. när det handlar om att hålla sig varm så är de oslagbara. Här åker de på i september och tas av strax innan midsommar.. I somras hade jag dem även i juni då mätaren visade +9 grader! ;o)
    Ha en skön lördagskväll!
    //Pia
    www.anjocapi.blogg.se
    PS. Kan du ändra i hur man kan kommentera? Med namn och webbadress.. Pleeze! Ds

    SvaraRadera
  2. Så, nu tror jag det ska funka. Det är ju en del att pilla med såhär i starten. :)

    SvaraRadera
  3. Nej, långkalsonger kan nog aldrig vara sexiga. Med tanke på att långkalsonger är skapta för att täcka så mycket som möjligt och sexiga underkläder anses som sexigare ju mindre de täcker, blir det två ekvationer som går åt motsatt håll.

    En idé kunde kanske vara att kombinera två plagg till ett. Vad sägs om "Stringlångkalsong".
    Ni förstår idén så jag tänker inte gå in på detaljer, men ni kan ju ana hur långt in mellan skinkorna vi talar.
    Bekvämt? Nej, Sexigt? Nej, Möjlig marknad: Tyska vuxenfilmer?

    Nästa idé: Nätlångkalsong. eh.. jag har faktiskt ett par...fast det är mer brynjelångkalsong... Långkalsonger helt i nätbrynjetyg förutom muddar vid benen, samt att grenen är i tyg.
    Bekvämt: Nja Sexigt:Ofantligt obefintligt, Möjlig marknad: Ja tydligen, eftersom det finns. Firman som gör dem heter Resteröds.

    Nej, när det gäller sexighet finns det en anledning till att naket är bäst!

    SvaraRadera
  4. Nä tyvärr är 9: januari upptaget. Min man fyller år då.. :)) Men det är ingen tröst att veta att det finns fler som honom.. Han sätter på sig långkallingar i september och tar av sig dom i maj.. Sexigt? Nä inte speciellt.. :)
    Trevligt att börja läsa en ny blogg.. Fann dig via Maria..

    SvaraRadera
  5. Haha, äntligen har du startat en briljant blogg. Jag ska genast tipsa maken och ser fram emot fler roliga upptåg a'la kaninöron av långkalsonger som kan liva upp sexlivet ;))

    SvaraRadera
  6. Varmt välkomna båda, men Malla, jag har en fundering, nu har jag suttit i över en halvtimme och klurat på något jag inte har med att göra, men när gör kaninöron av mina långkalsonger får jag bara en suck och en blick av min sambo... inget av de tre orden du avslutar ditt inlägg med... Men vi är alla olika och det är bra. Värst är det när alla tycker lika för då är det ingen som tänker.

    SvaraRadera
  7. Du, som verkar kunna det här med långkalsonger, skulle du kunna tala om för mig hur jag får min man att börja bära detta överlägsna plagg? Själv har jag alltid använt sippor, som jag brukar kalla dem, men han har tydligen aldrig gjort det "för att hans föräldrar aldrig köpte några åt honom när han var liten". Istället håller han på att frysa benen av sig och säkert hela paketet också, vilket självklart inte är önskvärt. Inte innan vi skaffat barn i alla fall.

    SvaraRadera
  8. Om ni ska skaffa barn ska han inte bära långkalsonger. Pungen blir då extra varm, och kan inte då dubbla lager tyg är ivägen, hänga fritt och svalka sig som den ska.
    Det hela gör att en hel dags spermie-produktion dör av överhettning.

    I det stora landet Kina som ett tag gjorde allt för att det inte skulle födas fler, tog fram ett preventivmedel för herrar som byggde på just denna princip, att man mer eller mindre byggde in pungen i ett värmepaket och gick runt så hela dagarna. Men det blev aldrig riktigt populärt.

    Men om du ändå vill att din man ska ha långisar för att inte frysa, använd din kvinnliga list. Säg att du tycker det ser manligt ut, att han känns mer karl... Du kanske till och med får gå så långt och säga att du tycker det är lite småsexigt.

    På just den biten är vi karlar urdumma. Vi låter oss luras även om vi vet att vi blir lurade, för vem vet.. kanske kanske så att det kan bli lite ompa-ompa.

    SvaraRadera
  9. Åh, tack för tipsen!

    *testar om de funkar*

    SvaraRadera