lördag 3 juli 2010

Coop ger igen

Den 2:a april i år hånade jag vår coop butik för att de sålde "bad slipper"= dålig toffla, och inte badtofflor. (läs här)

Då...

...och nu.

Nu har de ändrat, till "Badtoffel" och satt priset 49,90kr. Det är en prissänkning med 37% eller 19kr om man hellre uttrycker sig så. Och jag får inte tillbaka några pengar!

Och det är inget reapris eller extrapris, utan nytt ordinarie pris. Förbannade konsumentförening! Först går jag och köper "dåliga tofflor" till överpris, och sen ändrar de till Badtofflor och sänker priset! Jag funderar på att gå ur konsum och gå med i Amnesty istället. Det tar också mina pengar, men då vet jag att det går till en god sak.

2 kommentarer:

  1. Undrar om någon på Coop läser din blogg?

    SvaraRadera
  2. Ha ha.. Det vore nog nyttigt för dem. Rätt fram konsumentupplysning kallar vi det!

    SvaraRadera