tisdag 4 oktober 2011

Koll på livet

Glocalnet fick för sig att vi inte behövde internet igår. Därför blev det inget bloggande. Vet inte riktigt vad de hade lyckats göra, men nu funkar det igen. Däremot verkar det som om de har problem med samtliga kunder i norrland. Det är låg Glocalnet.

Jag har förresten glömt att berätta att jag var i Spanien förra veckan. En snabbresa för jobbet. Jag fick under denna resa en till frisyr på min "Världens fulaste frisyrer" lista. Hittils är listan inte särskilt lång. Ärligt talat vet jag inte om den riktigt klassas som lista, för den hade fram till innan resan bara en frisyr, nämligen den Tjeckiska hockey-frillan.

Just den Tjeckiska är något värre än den tyska. Båda förvärras med att kompletteras med mustasch. Men nu har listan förlängts till sin dubbla längd. På delad förstaplats kommer nämligen den Spanska Comb-overn. Spanska män visade sig vara fantastiskt duktiga att med hjälp av rikliga mängder hårpomada, verkligen försöka täcka ofantligt stora flintar med på tok för lite hår.

Den mängden energi och fantasi som folk har lagt ned. Rena konstverk, som gav totalt motsatt effekt. Istället för att dölja, blev det så uppenbart att det fanns något de försökte dölja.

På grund av vissa regler om etik och moral, har jag tyvärr inga bildbevis, eftersom det anses ofint att dra fram systemkameran och ta flygfoton från ovan för att dokumentera det hela. Funderade ett tag på om de inte kunde söka glesbyggdsstöd från EU. Sen funderade jag också om det inte hade sett mindre uppenbart ut om man först målade flinten svart, innan man kammade över.

Från det ena till det andra. Bytte plan på terminal4 i Madrid. Den är nybyggd och hyfsat fräsch. Men lång. Flygplatser brukar vara stora och långa, men den här är bara en enda lååång hall. 1km ungefär för att vara mer exakt. Vet ni hur mycket man får springa när man kommer in i ena änden och ska ta ett anslutande plan i andra änden. svar: En hel del. Men det är hela tiden rakt fram, tack och lov.


Rakt fram på spansk skyltning är en pil nedåt. På Arlanda i Stockholm är det uppåt. Gissa vem som i sin vilda jakt på anslutningsflyg försökte hitta en skylt som visade var hissen eller trappan till våningen inunder var. Det var bökigt. Men jag hann i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar