onsdag 9 november 2011

Mer utbildning

Nu har jag suttit i skolbänken igen på en såndär kurs och konferensgård i två dagar. Lätt långtråkigt. Men viken mat. Har ni hört talas om konferensmage? Det är en modern hälsofara som lätt drabbar folk som ofta åker på konferens (eller utbildning). Och nästa vecka ska jag tillbaka igen. Men man ska försöka se positivt på saker. Jag ser det som träning inför julbordet.

I konferenssalen/klassrummet fanns det längst fram en liten tavla med ett litet visdomsord (från bibeln tror jag):
"Bättre klandras av en vis än att lovsjungas av en dåre"

Först tyckte jag att det var riktigt kloka ord. Sen började jag tänka lite längre...lite upp, lite ned och sedan i cirklar, och en en fyrkant (jättetråkiga powerpoint bilder var det just då)  För det borde ju betyda att:

Det är bättre att läraren hackar och ser ned på oss, än att vi hyllar honom som en bra lärare.

Det är nästan som politik. Med lite vilja kan allt misstolkas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar