måndag 28 november 2011

Snart är tomten här!

Tiden rullar på. Det var visst första advent i söndags. Gissa vilka två som missade det totalt. Drack inte ens glögg. Men helt överraskad är jag inte. Det finns ju vissa "tecken" i närvaron. Som att grannfrun har satt upp en stor lysande stjärna och bytt till röda julgardiner i samtliga fönster som vetter åt vårt håll.

Och i fredags hade vi lite väl mycket lussebullar och pepparkakor för att det skulle klassas som "vanligt" fika. Den markanta ökningen av Julmust reklam överallt i tv och tidningarnas annonser om att de har stadens bästa Julbord ger ju också en vink.

Och några som också vill vara med och tjäna pengar på julkonsumtionen är mitt lokala coop. För att öka godiskonsumtionen erbjuder de en aptitretare. De bjuder på Marabou choklad, står det på skylten i alla fall. Vad det står på asken är en annan sak. Skit samma, gratis är gott!


Och jag kan faktiskt ta mig en chokladbit. (Om det nu funnits någon kvar som de små barnen inte hostat eller petat på efter att de petat näsan). För nu börjar vi bli färdiga med källaren. (vilket också kommer att ge mig mer tid över till att komma ikapp kalendern och inse att det är december).

Vår 12gradiga källare är inte längre bara en källare med lägre rumstemperatur, det är även parkeringsplats för 1st träningscykel (som stått oanvänd bredvid tv:n i över ett år). Med lite god vilja och extra utrustning (hantlarna), har jag och min sambo nu skaffat oss ett gym. Vi står nu redo för all form av fet julmat och andra onyttigheter. Skulle det bli för mycket skinka, bara att gå ned i källaren. Nu går det ju att cykla utan att störa den som ser på tv. För det var ju det som hindrade oss från att använda cykeln förut.

På bilden ser man även tidigare ägares utmärkta designval 
med två olika sorters grönt kakel på väggen. Det finns vitt,
svart och rutit kakel på väggarna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar