söndag 12 september 2010

Skulle bara....

På nedervåningen i ena hörnet av huset har vi en toalett. En såndär enkel toalett som bara är toalett med tillhörande handfat (och så en liten spegel över handfatet). Dock syns det att handfatet varit med ett tag. Därför har min sambo vid upprepade tillfällen frågat vad ett nytt handfat kan kosta, och om det är svårt att byta (nej, det är inte jättesvårt).

För några veckor sedan kom det reklam från den fina coop-butikens byggavdelning. De sålde handfat, med skåp inunder, sk kommod för ynka 899kr, och då fick man med en badrumsspegel också. Så i ett svagt ögonblick visade jag reklambladet och sa något i stil med:
- "Vad tror du om det här till lilla toan?"
-"Ja, det skulle väl passa in" blev svaret.

Sen därifrån vet jag inte riktigt vad som hände. För vi åkte aldrig till den närliggande coop-butiken. Vi åkte tio mil till Bauhaus och köpte en kommod för 1200kr, utan badrumsspelgel. Och något som jag inte visste var att man var tvungen att måla om när man byter handfat.....tydligen.

Vi skulle ju bara byta handfat......

Och så en ny blandare till det nya handfatet, ny spegel och ev. lite ny belysning, (toasitsen byttes förra månaden). Det enda jag hittills inte hört att vi måste skaffa ny är badrumsmatta, men det kommer väl.

Nästa gång handlar jag själv, på Blocket. Där kan man få ett handfat med kranar för 400kr (avocadogrönt). Och då ingår det bidé och toastol på köpet. Det är en bra affär det.

3 kommentarer:

  1. HAHA! Ja du... Kvinnor kan verkligen spendera mycket pengar...

    SvaraRadera
  2. Börjar man snygga upp något angränsar det alltid till något annat som ser helt sjabbigt ut i jämförelse. Fast det blir ju fint och du håller dig sysselsatt ;-). Duktig du är! //Gina

    SvaraRadera
  3. Renée: Ja, ni kan visst det.
    **********
    Gina: Oh ja... sysselsatt lär jag vara ett bra tag i det här huset.

    SvaraRadera