fredag 9 december 2011

Användning för allt!

För drygt ett år sedan köpte jag mig en rejält stadig ficklampa. (ok, den räknas inte till fick-lampor utan handhållna strålkastare, men ändå). I stort sett alla som sett den frågar samma fråga:
När känner du att du har behov av en såndär?



Och nu kan jag ärligt svara. Idag! Idag hade jag behov av den. Det blåser ute och jag hörde ett "donk!" utifrån. Som när en soptunna i plast blåser omkull. Och nu kunde jag med hjälp av min fantastiska ficklampa faktiskt bekräfta att det var soptunnan som blåst omkull. Det hade aldrig gått att se med en "vanlig" ficklampa. Bidragande orsak till omkullblåsningen kan vara att den är nytömd, dvs slipper risken att fåglar, grävlingar och annat otyg drar ut innehållet.

Grön omkullblåst, brun står upp.
Intressant fakta i villaägarnas värld.

Gå ut och resa upp den. Nej, det får sambon göra i morgon bitti när hon kommer hem från nattskiftet.

2 kommentarer:

  1. Hmmm...fanns det ingen med TVÅ lampor i? Känns lite klent om man har soptunnorna längre bort.

    SvaraRadera
  2. Min farbror har en i liknande kalliber, den är perfekt om man ska vittja kräftburar mitt i natten. 'Ficklampan' lyser upp halva sjön... :-)

    SvaraRadera