onsdag 28 december 2011

Kaffe surprise!

Kom faktiskt upp och iväg till jobbet idag. Tur dock att vi har flextid. Men det var typ ingen som brydde sig. Det var bara en till som var på jobbet på vår avdelning. Min vana trogen slog jag på datorn och medan den startar gick jag och tog mig en mugg kaffe ur pumptermosen i fikarummet.

Väl tillbaka framför datorn loggar jag in samtidigt som jag ska ta morgonens fösta sip av det svarta guldet. Jag för muggen till munnen. Det är något som inte stämmer, men jag reagerar inte förrän det är för sent och kaffet når min mun. Det är kallt! (Det jag saknade var den varma ångan mot ansiktet).

Mums. Kallt kaffe, första dagen på jobbet. Det måste betyda kaffe från i fredags. Och idag är det tisdag. Snabbtur till diskbänken och spotta.

Något besviken på det kalla kaffe begav jag mig en trappa upp där det finns en kaffeautomat. Inte lika gott som nybryggt, men förhoppningsvis varmt. Och eftersom jag var sen till jobbet tog jag för givet att jag inte var den förste som tog en kopp kaffe ur automaten efter julledigheten. Men det var jag förmodligen. Smaken var lite suspekt och den bubbliga magen som följde kändes inte riktigt som standard.

Dåligt kaffe och i stort sett inga kollegor att umgås med. Jag tröttnade på jobbet rätt fort. Så på förmiddagen köpte jag en kardanaxel för 54000kr. Sen stämplade jag ut i förtid och åkte jag till pappa och åt julbord.  Det var min dag.

1 kommentar:

  1. Jag tröstshoppar också ibland när det känns motigt... Ska fundera på kardanaxel nästa gång.

    SvaraRadera