fredag 8 juli 2011

Jag är utvald!

Titta vad jag har fått i brevlådan!


Sifo har valt ut mig att representera medelsvensson. För det är väl en sån man blivit nu med jobb, hus och gräsklippare. Som tack får jag nästan en premieobligation. Bara nästan. De har knutit en obligation till mitt namn och om det blir vinst på den obligationen får jag 50% av vinstsumman. Vem som får de andra 50% vet jag inte, men jag gissar att det är någon vinstavundsjukskommité på Sifo.


För att vara med ska man svara på en sjujäkla massa frågor i kryssformat. Som en gigantisk flersidig tipskupong där det är omöjligt att få 13rätt.

Och det frågas om nästan allt. Allt utom minigolf. Så fort det står något om "Golf" står det genast efter inom parentes (ej minigolf). Men nu finns det ju inget som heter minigolf. Golf som spelas på små banor på campingplatser och dylikt heter ju Bangolf. Och bangolf står det inget om. Alltså kan jag kryssa i flertalet rutor.


Men det är också väldigt läraktigt att vara med i undersökningen. Hade ingen aning om att det i Sverige gas ut tre kvalitativa traktortidningar, stora nog att tas med i en sifo-undersökning.


Traktor-power, Traktor och Traktor-världen. Med tanke på att jordbrukarna i landet blir färre och färre är det rätt imponerande att det finns underlag för hela tre tidningar. Låter nästan som en överetablerad marknad. Funderar på om de skulle få lite hjälp på traven. Någon borde det väl finnas i bekantskapskretsen man kan överraska med en tidig julklappsprenumeration.

2 kommentarer:

  1. Men med din erfarenhet kan du väl beställa nu så lär väl första numret komma fram åt jul iaf...?

    SvaraRadera
  2. Haha, bäst du gör som Sara säger, men hur 17 orkar man vara så snabbtänkt halv fem på morgonen? :)

    SvaraRadera