söndag 3 juli 2011

SMHI ljuger!

Idag hade SMHI lovat regn och åska. Idag skulle jag sitta i tv-soffan med chips och öl och titta på Bladerunner. Men vi fick aldrig vårt regn. Vi fick 28grader varmt, en luftfuktighet som får vilken bastu som helst att bli avundsjuk samt massor av irriterande insekter.

Jag känner mig mycket besviken. Till imorgon har SMHI lovat mulet i alla fall. Kanske då kan man få sitta framför tv:n med gott samvete. I-landsproblem de lux! "För fint väder för att se på tv". Gnällas över det som över gnällas kan!

3 kommentarer:

  1. Stäm SMHI! Även det skulle vara ett i-landsproblem :)

    SvaraRadera
  2. Annika: Med tanke på att SMHI bara ger prognoser och inte löften, tror jag att det är svårt att stämma dem. Möjligen att Leif Silbersky skulle pröva.

    SvaraRadera
  3. Regnet, åskan, haglet var i Linköping och det med besked =)
    och nog är det mulet idag med. Nån mer än jag som njuter (om än i hemlighet?^) =)

    SvaraRadera