söndag 20 november 2011

En helg i källaren

Den här helgen har jag inte sett mycket dagsljus. Jag har spenderat nästan all tid i källaren. Och var jag inte i källaren satt jag förmodligen framför tv:n. Det har blivit mycket tv i helgen. Men det är lite ett ont måste. Betalar man för drygt 70 tv-kanaler måste man ju sitta och glo lite också, annars är det ju som att ha slängt pengarna i sjön.

Så i helgen såg vi bl.a. HellBoy2. (inte alls lika bra som ettan) Till detta hävdade jag att det behövdes chips. Min sambo var tveksam men jag stod på mig. Jag gick till jourbutiken och köpte två påsar chips, två sorters dipp och två påsar med godis.

Väl hemma igen tyckte väl min sambo att det där kanske var lite väl onyttigt, och undrade om vi verkligen skulle öppna båda påsarna på samma kväll, som jag tyckte, eller om vi inte skulle spara en till en annan gång. Jag lade då fram följande argument:

Om du har ett kilo smör, hur mycket av smöret tror du kroppen kan ta upp om du sätter i dig hela kilot på en gång, jämfört med om du sätter i dig en bit på 50gram varje dag?

Sagt och gjort. Jägarn's vad vi moffade! Allt utom lite dipp i botten på skålen var slut innan filmen slutade. (Och idag har jag fisit jätteilla).

Men vi såg även på "Så mycket bättre". Och nu har Laleh slagit ett rekord till. Hon har framfört en låt i ett lugnare tempo än Eva Dahlgren när Laleh gjorde "På gatan där jag bor".

Men det har som sagt inte bara varit tv. Det har varit källarrenovering också. Och titta här vad som sticker fram bakom en stol i källaren. En elektrisk kabel med igentejpade ändar. Ett överraskning från förr-förra ägaren. (Det vet jag eftersom förra ägaren bara använde källaren som uppställningsplats för panna och varmvattenberedare).



Undrar om det är någon spänning i tåtarna???


Jupp det var det! I alla tre utom den röda. Röd betyder jord. Så var det förr i alla fall (idag är jord gul/grön). Och det här huset är väldigt mycket förr. Som sagt, det är spännande md gamla hus (oj, jättedålig vits).

Imorgon är det måndag, ny vecka och nya chanser att irritera kollegorna. Hejdå!

2 kommentarer:

  1. Vilket spännande hus ni verkar ha

    SvaraRadera
  2. Men är det inte hockeydieten ni följde? Har hört att dom äter nyttigt i 6 dagar för att den 7:e dagen kunde äta obegränsat. Någon förklarade det med att kalorierna och fettet inte hinner sätta sig på bara en dag. /Gina

    SvaraRadera