fredag 25 november 2011

Nedräkningen har börjat!

Idag har det varit den 24:e. Rätt precist en månad kvar till julafton. Dags att ta fram lite julångest, och julklappshets. Och Glögg. Tack och lov har vi rätt gott om glögg hemma. Det beror mest på att det inte dracks så mycket glögg förra året. Jupp, gammal glögg, det är vad vi har.

Själv har jag hittills fått ihop till en julklapp. Den är till svärmor. Nej, det är inte en toalettborste eller en vaskrensare. Jag gillar faktiskt min svärmor. Hon får något hon en gång i tiden sagt att hon tycker om.

I övrigt tänkte jag försöka undvika julstressen genom att webbshoppa ihop de flesta julklapparna. Det är tanken i alla fall. Likförbaskat blir alltid sista paketet inhandlat den 23:e.

Det är ungefär som bilkörning och första snön. Man vet vad som kommer att hända, men ändå agerar man som om det vore en överraskning.

5 kommentarer:

  1. Gammal glögg är grymt bra! =)

    SvaraRadera
  2. På schemat: Glöggdrickning, adventsstäd+ pynt. Migränen och ishiasen + dunderförkylningen kan dock ha något att invända mot planeringen. Äsch lite finsk Sisu så går allt ;-)

    SvaraRadera
  3. Suzan: Fan vad bra.. för jag har mycket av den varan.
    ***
    Malin J: Är man sjuk är det fullt tillåtet att bara ligga på soffan och lämna över allt ansvar för tvätt och städning på sin sambo.

    SvaraRadera
  4. Hade jag gärna gjort om guben ( ja ett b, vadådå?)inte haft sin natthelg med tre tolvtimmars pass. Dess emellan hann han bara hem för att äta, sova och sedan iväg igen. Jag kompromissade dock med sjukdom och värk genom att bara pynta hälften av fönstren,resten ska pyntas idag.

    SvaraRadera
  5. Webbshoppa är ordet! Har jag faktiskt redan gjort, bara två, tre julklappar kvar att köpa nu... de jag troligen måste ta mig in till stan för att köpa. Vilket ännu mer troligen blir typ den 23 dec.

    SvaraRadera