måndag 9 januari 2012

Och nu blir det mer reklam....

Är just nu inte alls så lycklig över att jag på tre helgdagar nästan lyckats förskjuta dygnsrytmen. Klockan är snart tre och första mötet imorgon är 8:00. Jippi! Hoppas verkligen någon bryggt ordentligt kaffe till det mötet.

Nu har jag under hela julhelgen suttit och kliat mig i huvudet över en reklam, nämligen MediaMarkt. Deras konkurrent "Expert" hade ju som slogan "Vi är vad vi heter".

Men jag bara undrar vad MediaMarkt vill sända ut för budskap om sin personal med julens reklamfilmer. visst ICA har väl ett stolpskott i sin reklam (Ulf), men resten är ju någorlunda funktionabla i samhället, men MediaMarkt?

De har en skadad tryckförare som inte kan köra truck och en lat yngre tjej. Till chef har de en tysk man som utan tvekan anställer en mupp med en meritförteckning gjord på dagis, och låter honom köra trucken utan att först kontrollera att vederbörande har truckkort. (Ok, killen som körde trucken innan verkade inte heller ha truckkort).

Så vad vill de säga? Välkommen till MediaMarkt. Jättelåga prisen men värdelösa anställda. Det är därför vi kan hålla deras löner nere, och därmed även våra priser. Eller?

3 kommentarer:

  1. Ja du det kan man ju undra. Är jäkligt glad att Elons reklam verkar ha slutat iallafall (den med den snuskiga psykologen). Efter ha sett den är jag lite mer tolerant mot övrig reklam.

    SvaraRadera
  2. Hmm... " Tycker du också att jobba är överskattat - bli en del av vårt team. Låga krav och låg lön." ??

    SvaraRadera
  3. Gina: Jo, det är jag med
    ************
    Matilda: Undrar hur de anställda på MediaMarkt känner sig när de ser reklamen.

    SvaraRadera