måndag 30 januari 2012

Tack för allt!

Det är med blandade känslor som jag nu säger "Tack för mig". Efter mycket tankar fram och tillbaka väljer jag nu att lägga ned mitt bloggande. Det har varit otroligt roligt så länge det varade och jag vill verkligen tacka alla läsare som hittat hit.

Jag vill också tacka alla er som lämnat kommentarer i en eller annan form. Det har varit otroligt roligt att läsa dem allihop även om jag inte alltid har kommenterat tillbaka.

När jag började blogga igen för nästan precis två år sedan såg min vardag annorlunda ut och mycket av fritiden spenderades framför datorn. Idag gör jag annat, bl.a. husrenovering, och spenderar betydligt mindre tid bakom tangentbordet. Det gör att bloggandet inte kommer lika naturligt och många inlägg har saknat "sting". Därför väljer jag nu att avsluta denna blogg.

Men det känns ändå som jag hunnit med det viktigaste. Jag har varit på en bloggträff, jag har fått en blogg-award, och jag har blivit länkad till från andra bloggar. Vad mer kan man begära? :-)

Även om jag inte bloggar själv tänker jag ha kvar min profil och lämna kommentarer hos er andra bloggare när tillfälle ges.

Stora kramar till er alla och tack för att ni tog er tid att titta hit!
//Gustav

27 kommentarer:

  1. Jag kommer att sakna dig! Men a man has to do what a man has to do. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för alla leenden och skratt som du gett mig då jag ibland läst din blogg. Du skriver utmärkt! Jag kommer verkligen att sakna dig och dina skarpsynta iakttagelser. Hoppas få höra från dig igen - så småningom? Lycka till med husrenoveringen!

    SvaraRadera
  3. Det har varit uppskattat att få ta del av dina tankar i detta samhälle. Men jag förstår hur du känner, när ens liv förändras och man får fokus på annat så kan datorn komma i skymundan. Jag hoppas att det går bra med renoveringen och era liv i övrigt! Sköt om er!

    SvaraRadera
  4. Men vafaaan...
    Kommenterar inte alltid men läser jämt och kommer sakna dig! :(
    Glad över att vi hann ses IRL iaf.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du kommer bli saknad! Fast jag förstår din situation. Allt gott till dig och din sambo och tack för alla skratt! :-). Tack även för tipset om australiensisk fotboll, det ska jag kolla in närmare ;-). Du anar nog inte hur rätt du har i dina antaganden ha ha!

    SvaraRadera
  6. Jag kommer sakna dig Gustav. Den här bloggen har verkligen varit i ett slag för sig, som jag skrattat! Ta hand om dig och sambon.

    SvaraRadera
  7. Men va faaan!! Jag kommenterar inte alltid men läser och gillar din stil väldigt mycket! Du blir saknad!! :/
    Ta hand om dig och sambon (med det otroliga tålamodet). Kram!

    SvaraRadera
  8. Kommer att sakna att läsa dig Gustav! Men förstår ditt sätt att prioritera.Tack för alla sköna skratt. Vi kanske ses i andra bloggar.Skulle jag någon gång få en knäpp oh starta en egen blogg så är du välkommen dit.

    SvaraRadera
  9. Kommer verkligen sakna din blogg. Började läsa i samband med att du och "vuxna-människor-har-inte-hamster" diskuterade huruvida hennes son var magnetisk eller inte.

    SvaraRadera
  10. Men oj, har jag läst din blogg så länge. Var tar tiden vägen egentligen?! Precis som Anonym hittade jag hit via Vuxna-människor-Maria men inte känns det som det var två år sedan. Hur som, tråkigt att du slutar men jag förstår dig så väl. Tack för de här två åren i alla fall, de har varit underhållande :-) Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  11. Tack för denna tiden...har varit mycket underhållande och jag hoppas att du hittar tillbaka någon gång i framtiden också. Fortsatt lycka med renoveringen!

    SvaraRadera
  12. Äsch! Det som var en av de roligaste bloggarna i mitt flöde.

    SvaraRadera
  13. Snälla kom tillbaka! Saknar dig redan!!

    SvaraRadera
  14. Jäklars. Vad synd men var sak har sin tid här i livet. Men hörru- du är en briljant skibent; många briljanta inlägg- många frustande skratt. Kommer sakna dig och din humor. Mycket.Och vem faen ska nu ge alla briljanta Coop inlägg? ..och snigelbilder? ..ja ja.. Sköt om dig, var rädd om sambon och kör för tusan inte rattfull på åkergräsklipparen.. ;)

    SvaraRadera
  15. Du kan väl inte sabba min morgonrutin sådär? Tillbaka till tangentbordet!

    SvaraRadera
  16. Säger som många andra - trist, för mig alltså... har full förståelse för att det tar av din tid.
    Jag har liksom flera aldrig kommenterat förut - jag hittade din blogg för bara några veckor sedan, så jag har liksom inte hunnit samla mod ;)
    Men bara så att du vet så seglade din blogg snabbt upp i min topp-5-lista... men nu får jag väl helt enkelt ägna mig åt att läsa igenom allt vad du skrivit tidigare, i ditt arkiv.
    Tack för bra underhållning, tänkvärda kommentarer och underbar och emellanåt torr och krass världsåskådning :D

    mvh kvinlig msc civ ing

    SvaraRadera
  17. Oj Gustav, nu fick jag helt ont i hjärtat! Larvigt kanske, men det känns så. Jag har ju läst på din blogg varje dag och du är en del av min vardag, som du har förgyllt på bästa sätt. Kommer sakna dig och din fantastiska humor!! Hoppas du kommer sakna oss oxå så vi snart får se dig igen! :-)

    SvaraRadera
  18. Tråkigt att höra för mig men samtidigt roligt att det händer nya saker i ditt liv. Lycka till med allt och tack för en rolig blogg!

    SvaraRadera
  19. Tack för alla fina kommentarer, allihop! Sen kollade jag statistiken. Har aldrig haft så många träffar registrerade som föregående dygn.. hmmm ;)

    SvaraRadera
  20. Så synd, kommer verkligen att sakna dina ord. Har tipsat om din blogg på Fejan och fått glada tacksamma kommentarer från mina vänner. Hoppas att du finner lust och tid, och återvänder en dag. Tack!

    SvaraRadera
  21. Har varit frånvarande på blogger ett tag och missat detta. Så otroligt synd att du slutar, kommer sakna din blogg massor. Men jag förstår dig. Det tar ju faktiskt en hel del tid att hålla en blogg igång. Ha det så bra och lycka till med hus och allt i framtiden! Kommer håll utkik efter dig om du mot förmodan skulle börja skriva igen.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Hej! Stämmer in i kommerattsaknadigkören. En ingenjör med humor! Trodde jag inte fanns! Bristvara i min relativt ingenjörstäta tillvaro i varje fall. Där är det mera Ingenjör Planertz. Med saknad önskar jag dig lycka till med livet och husrenoveringen!

    SvaraRadera
  23. NEEEJ, Gustav, hur ska det gå nu. SVÅR ABSTINENS! Men kanske jag skänker dig en tanke eller två när jag handlar på Coop. Får leta egna fiffiga annonseringar i butiken. /monika

    SvaraRadera
  24. OJ nej vad tråkigt. jag förstår ditt beslut.
    men skickar ändå ett. hör av dig igen om du hittar tid för stinget :)

    SvaraRadera
  25. Kom tillbaka. Världen är inte densamma utan dig.

    SvaraRadera