söndag 17 april 2011

Förhud

Efter en lååång dag sitter jag och tittar på stand-up på Comedy Central. Det är en kille som berättar om hur det var när hans son föddes, sugklocka, droppar i ögonen, navelsträngen klipps, kall rostfri vågskål, och redan andra dagen ska man ta ställning till om barnet ska omskäras eller inte ( väldigt vanligt i USA oavsett religion).

Här i Sverige är det ju inte alls lika vanligt med omskärelse. Tvärt om, det är mer ovanligt faktiskt. Vilket fick mig att tänka på en grej som hände i lumpen.

På logementet mitt emot hade vi en kille som var väldigt självgod. Han var vältränad, hade ett mycket vårdat språk, han sjöng bra, och bar fasaden av den respektable gentlemannen. Kort sagt, han retade gallfeber på de flesta.

Till historien hör att han var omskuren, av vilken anledning vet jag inte, men så var fallet i alla fall. En kväll efter en dag av fysisk aktivitet stod han i duschen och duschade. In kommer då två av hans logementkamrater som också ställer sig i var sin dusch och börjar duscha. Efter en stund ser den ena av dem att han är omskuren och kan inte låta bli att retas lite. Han pekar mot killens kön och frågar:

-Vad kallar du det där?
-Jag kallar det mitt könsorgan, svarar killen, mycket nöjd över det politiskt korrekta svaret utan inblandning av vulgära könsord (som kuk)
- Skulle jag också säga om jag inte hade en hel kuk! blir svaret tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Uppenbarligen inte helt rätt inlägg med tanke på din publik. Tror inte jag sett så få kommentarer hos dig någon gång förut.
    Jag skrattade så jag grät dock :)

    /Jesper

    SvaraRadera
  2. Jesper: Haha, kanske det. Men avsaknad av kommentar behöver inte betyda avsaknad av skratt. (fast det är ju mest troligt iofs).

    SvaraRadera