söndag 13 november 2011

Pop Up Reklam

Sitter och tittar på en dokumentär på Discovery Channel. I högra hörnet, utan ljud, dyker det upp ett litet reklaminlägg. Ni vet ett sånt som normalt burkar påminna om någon programpremiär lite senare i samma kanal.

Men det här är ingen programreklam. Det är reklam för ett nytt datorspel. "Call of Duty". Egentligen vore det väl ingenting, men hela situationen får mig att asgarva.

"Call off Duty" är ett jättestort online spel. Dokumentären på Discovery handlar om kvinnliga orgasmer. Asgarvet ligger i att reklamsäljarna på Discovery lyckats sälja "in picture" reklam för "Call of Duty". Inte billigt.

Vilka kan tänkas vilja se dokumentär om kvinnliga orgasmer? (datanördar) Vilka spelar "Call of Duty"? (datanördar). Fullträffen är så  uppenbar att den blir komisk!


(Varför jag tittar på programmet? ska väl ni skita i!!!!)

3 kommentarer:

  1. Spelar du Call of Duty också? ;)

    SvaraRadera
  2. Hahhaha "Skall väl ni skita i"
    Ja det var ju lite datanördvarning på just på den reklamen i just det programmet.Det måste jag ju hålla med om.

    SvaraRadera
  3. hahaha... där målade du allt in dig själv i hörnet ;)

    SvaraRadera