torsdag 1 december 2011

Billiga julklappar

Nu börjar jag komma mer i fas med almanackan och stundande högtid. Har idag tex gått och visslat på "Bjällerklang". Och vi har även bestämt att vi ska ägna några timmar i helgen åt att julpynta. Snart är jag ikapp.
Jag har även suttit och tittat på julklappar åt folk, bla min svåger.

Var inne på www.coolstuff.se och hittade det här:



Köra Formel1 bil. Ok, vet att det är drömmen för många, men 13 000kr. Nog för att min svåger är biltokig och förmodligen hemskt gärna skulle vilja köra F1 i julklapp så tror jag han får nöja sig med ett par strumpor (i år igen). Det finns nämligen några rader med information längre ned som är rätt intressanta:
Viktig information
Maxlängd är 193 cm och maxvikt är 120 kg. Alla bilarna är försäkrade och självrisken för dig är maximalt 30 000:- för Formel 1-bilarna.


Han klarar längd och viktkraven men 30 000kr i självrisk. Skönt ändå att det är max. Nej, tror som sagt att strumpor blir ett billigare alternativ. Kanske skulle köra ett tema i år och köpa strumpor till alla och hävda att det inte alls är brist på fantasi utan en protest mot köphets och över-konsumtionssamhälle. Tål att tänkas på...

1 kommentar:

  1. Om du ska köra på minska överkonsumtion mm finns det bra grejor här http://www.lakarmissionen.se/portal/page/portal/lakarmissionen/Webaidshop

    SvaraRadera