onsdag 2 mars 2011

Lunchbloggning

Jag förstår mig inte på Coop. Det vet ni som är trogna läsare. Anledningen att jag fortfarande handlar där är byggavdelningen.  Jag vet inte vad det heter på fack-språk, men jag vet att hörnen på hyllor har lite högre sälj-kapacitet. Därför finns det speciella krokar att hänga på hyll-hörnen för att fronta och sälja vissa produkter ännu bättre. Coop har valt att vid knäcke-brödet fronta kräft-knivar. Två och en halv månad efter jul.




Som vanligt förstår jag ingenting.

6 kommentarer:

  1. Men Gustav, dom har ju valt att börja tidigt förstår du. Dom vill slå åt sig alla marknadsandelar på just kräftknivar. Måste vara väldigt hög vinstmarginal på dom. Obegripbart naturligtvis. //Gina

    SvaraRadera
  2. gina: Om de börjar tidigt med kräftorna är de väldigt sent ute med midsommar pyntet. Och påskpyntet.... det har de väl redan stoppat undan.

    SvaraRadera
  3. Hahaha- jag älskar dina Coopobservationer.
    De är klockrena.

    SvaraRadera
  4. Ting... Vart har du tagit vägen??? Jag älskar att läsa din blogg och nu är du bara borta?!?!

    SvaraRadera
  5. Tjillevipp morsan: Ha ha, tack. ibland känner man sig lite ensam i hörnet "konsumenthumor"
    ********
    Ting: Precis...kom precis på att just humorn i de här grejerna gör att jag återvänder till coop.
    **********
    Anonym: Ting finns numer på:
    http://www.enannansortsfe.blogspot.com/

    SvaraRadera