Som ingenjör spenderar jag mina dagar framför en datorskärm. Skärmen är kopplad till en dator av modell "lite värre", eftersom jag kör två olika CAD program (tar mycket datorkraft), samt några andra program, och det är nätverkslicenser, serveruppdateringar och användarprofiler mm. (CAD= ritningsprogram i datorn)
Allt det här gör att datorn gärna hänger sig, alternativt strular eller bara beter sig på ett sätt som inte är lämpligt (men ack så representativt) för en binär maskin. För att råda bot på alla problem som kan uppstå har vi tre olika supportnummer vi kan ringa beroende på vad som är fel. Det vanligaste felet är att det är upptaget hos supporten.
Idag på jobbet ringde telefonen. Till min förvåning var vår CAD/Dator support:
-Hej, du hade visst något strul CAD:en vad var det? Nu har jag massor med tid att hjälpa dig. säger killen i luren
-Eh, ja.. jag hade strul. men det var innan jul.
-Jaha, med vad då?
-Det var några gängor i ett fräst block som inte ville bli som de skulle. Men det jobbet ligger på is just nu.
-Jaha. Inga andra problem jag kan hjälpa dig med?
-Nej, just nu fungerar allt.
-Men vad bra, så ska jag inte störa dig mer. Ha en bra dag. klick
Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska skratta eller gråta över det inträffade.
hahaha. Många säger bättre sent än aldrig... men jag vet inte riktigt det ja.
SvaraRaderaHahahaha.Skratta du åt det. Att gråta tar så mycket energi.
SvaraRaderaDet här får mig att tänka på Georges tickets.
LillaUlle: Nej, jag vet inte jag heller. :)
SvaraRadera**********
Malin J: Georges tickets? Nu får du förklara för mig.
http://chroniclesofgeorge.nanc.com/tickets1.htm
SvaraRaderaSkrivet av en man som jobbat på datorsuporten ihop med en man kallad George.
Man kan väl säga att jag inte hade varit förvånad om det varit George som varit orsaken till att din datorsuport dröjde så länge.
Kan varmt rekomendera dig att läsa den. Där finns en hel del guldkorn.