onsdag 18 maj 2011

Konferens

Idag har jag varit långt bort på konferens. Ända borta på Arlanda för att vara mer exakt. Det händer att de lägger konferenserna där för att de som flyger in från annan ort ska ha nära till flyget tillbaka på kvällen. Att ha konferens på Arlanda har sina för och nackdelar.

Den första är den nackdel och heter "gå upp jättetidigt för att hinna med bussen". Om sånt tycker vi inte. Men jag hann med både bussen och sen tåget till Stockholm central för byte. I väntan på tåget till fick jag en liten inblick till varför det inte går så bra för SJ trots upprepade försök att ta sig i kragen. (se bild)

Notera att det är två av tre personer på bilden som arbetar.
Den tredje, sitter lite i reserv och njuter av solen.

Den andra är en fördel och heter fika. Här har de kombinerat två de två svenska tingen "smörgåsbord" och "fika" till en fantastiskt fungerande symbios!

Men även konferenser har ett slut så vid 15-tiden var det att bege sig till stockholm central igen. Åkte arlanda express tillbaka till centralen. Det tar 20minuter. Under den tiden försökte jag surfa in SJ:s hemsida på min Nokia för att se om det gick något tidigare tåg hem. Men det hade jag inget för. 20 minuter var för kort tid för att min telefon skulle hinna ladda ned ens startsidan.

Så därför fick jag gå till SJ:s information och köa när jag kom fram. När det blev min tur  att prata med den SJ anställde kunde hon efter lite knappade i datorn informera mig om att ett tidigare tåg hem precis börjat rulla iväg från stationen.

Orkade inte ens irritera mig över situationen. Köpte en foto-tidning, köpte mig lite mat och väntade till nästa tåg. Man kan inte ha medvind jämt.

När man är ute på tjänsteresa och får traktamente
tycker jag om att lyxa till det lite.