fredag 2 april 2010

Hmm inte så bra

Jag var på vår berömda coop butik igen. Där hittade jag den stora korgen med bad-tofflor av vilka jag handlade ett par förra gången. Men den här gången närmade jag mig korgen från en annan vinkel och såg då vad det var för tofflor.



Bad slipper. Vad jag vet så är det engelska och betyder "dålig toffel". Jag har alltså gått och köpt ett par skit-tofflor. Två av dem dessutom eftersom de satt ihop.

Jag som trodde att jag köpte Bad-toffel eller som det heter på engleska Bath-slipper. Skit också. Kan det vara någon i personalen som inte fick godkänt i engleska?
Eller, är det någon i personalen som har massor av humor och tycker om att bråka med chefen?

Jag hoppas på något av det sistnämnda, för jag vägrar erkänna att jag, trots uppmaning, gjort ett dåligt köp.

3 kommentarer:

  1. Man kan väl hoppas att de driver lite med chefen. Annars är det riktigt dålig svengelska

    SvaraRadera
  2. Det tråkiga är att det med största sannolikhet faktiskt är dålig svengelska, men vi kan ju hoppas på att de driver med chefen. Vem vet, han kanske är dålig i svengelska.

    SvaraRadera
  3. Hahah! det där är ju gustav upp i dagen:) hehe

    /Modellen Sandra

    SvaraRadera