onsdag 14 april 2010

Trött!

Wow var jag trött igår! kazonk, som om någon hade slagit mig med något hårt i bakhuvudet somnade jag i tv-soffan. Det kan ha med att göra att jag faktiskt var på det där gymmet igår. Jupp, ni läste rätt, Gustav gick dit. Antingen kan man spendera sina dagar bakom en datorskärm och gnälla över att midjan växer, eller så kan man knipa sina tangenter (heter det så, knipa tangenter?) och faktiskt göra något åt det.

Jag valde att göra något och jag vet inte riktigt vad det var av alla övningar som riktigt gjorde det, men klockan nio igår kväll var jag tröttare än en småbarnsförälder. Ruskigt.

Annars har jag ägnat mig åt maskinvård. Jag har nämligen lånat mammas motorsåg. Lillebror säger att den är trasig sedan han använde den senast. Därför köpte han sig en ny egen att ha när han är ute hos mamma och hjälper henne med ved. Han tycker inte om när saker plötsligt slutar fungera efter flera dagars användning non-stop. Grejerna ska funka, och funkar de inte köper han nytt.

Dock är min bror inget tekniskt geni vilket han villigt erkänner. Han kan tanka och fylla på tändstiften, men där går gränsen även för honom.

Men hör och häpna. Efter att ha öppnat sågen, gjort rent den från allt vad sågspång och tjär-olje-kladd heter, borstat och olje-behandlat, spänt och slipat kedjan samt fettat in topptrissan går sågen som en virvelvind.

Undrar hur lång tid det tar innan hans nya såg går sönder. Då ska jag köpa den billigt av honom. Han lär ändå bara tycka att den är skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar