onsdag 14 april 2010

Representera

Igår kom chefen in på mitt rum och sa att vi skulle ha besök på firman och att jag skulle vara med och "representera" vid middagen på kvällen. Han sa att han tyckte att jag var lämplig för den uppgiften. Kul att höra att man duger till något på jobbet (min chef måste ju vara lättlurad). Sitta ned vid ett bord, äta och le, samtidigt, räknas det som simultanförmåga? Måste det nog göra när det gäller oss karlar.

Representationen är imorgon. Jag frågade min chef om klädkod. (Känns ju bra att veta om man ska klä sig i kostym eller jeans. Nu när maten ändå är gratis kan man ju försöka bjuda till lite). Han ryckte lite på axlarna men hänvisade vidare att jag skulle maila en chef uppåt och fråga.

Höga chefer har mycket att göra och svarar därför kort och effektivt på mail.
Klädkod: Ledig
Det var hela mailet jag fick till svar. Lite irriterande kort nästan. Tänk om man skulle ta honom på orden och irritera tillbaka lite. Bara för skojs skull och se om han har humor.

Hmm.. lediga kläder, kläder som inte är upptagna (uch den var dålig). Löst och ledigt har man ju hört talas om. Kanske ska dyka upp i säckiga kläder. Alternativt kläder som jag har när jag är ledig och går hemma och fiser mellan soffan och spisen, mysbyxor och luvtröja.

Eller ska jag vara så tråkigt att jag stryker en skjorta och trycker ned i byxlinningen. Hawaii-skjorta kanske. Nej just ja, jag skulle ju bjuda till nu när maten var gratis. Hmm, jag kanske nöjer med förrätt bara.... vi får se :)

3 kommentarer:

  1. "Ledig klädsel" Vad fasiken är det? Är inte det väldigt olika från person till person? För mig är ledig klädsel= Tåstrumpor underbyxor och fyra nr för stor urtvättad T-shirt.(Helgmorgnar när man går direkt från sängen till favorit hörnet i soffan med en kopp kaffe och en rolig bok, medans lillkillen och katten leker tafatt.) Men av någon anledning så tror jag inte att det passat särskilt bra på en representations middag.
    Propert men avslappnat låter bättre. Då vet man att det ska vara snyggt,men inte uppstyltat.

    SvaraRadera
  2. Hawaiskjorta nerstoppad i shortsen. Strumpor uppdragna till vaden och nerkörda i ett par sandaler. Solglasögon och kamera.
    Snälla, du kan väl. Be någon plåta dig oxå och lägg ut bilderna här.

    SvaraRadera
  3. Malin J: Precis... dessutom tror jag inte att jag gör mig i damtrosor och tåstrumpor.
    *********
    Tänkte bara: Den bilden finns redan. Det är omslaget på Lars Åbergs "Sällskapsresan" ta bara bort mustaschen så kan det vara jag.

    SvaraRadera