onsdag 21 september 2011

I morse vaknade jag på fel sida. Bokstavligt talat. När jag som vanligt till väckarklockans ringande skulle hiva mig ur sängen på dess högra sida höll jag på att kollidera med min kära sambo. Det ska inte hända. Inte normalt i alla fall. Hennes sida av  de 180centimetrarna av sängen är den vänstra. Den sidan är ett halvt nummer mjukare än min sida. Jag har den högra lite mer hårda sidan.

När jag gick och lade mig igår, lade jag mig på min sida, den högra, men vaknar nu på hennes sida, och nära nog knäar henne i ryggen när jag försöker studsa upp och stänga av väckarklockan.
-Hur kommer det här sig? får jag ur mig.

-Du var så himla gosig inatt och skulle ligga jättenära. Och så hade du med dig ditt täcke. Så du, ditt täcke och mitt täcke tillsammans blev för varmt. Så jag bytte sida. svarade hon.

Själv hade jag känslan av att jag blivit teleporterad. Lade mig där, vaknade här. Även om det vara rörde sig om en dryg meter så kändes lite Sci-Fi. StarTrek i sovrummet, coolt.

Lyckades förresten inte överraska min kropp i morse. Däremot lyckades den att överraska mig. Lätt svullen hals och viss täppa i ena näsborren. Min kropp är för slug för mig helt enkelt.

Appropå min sambo så blir jag inte riktigt klok på henne. För några dagar sedan beställde hon en bok med Muffinsrecept på nätet. Idag när hon var på åhlens shoppade hon en annan bok om Muffins och muffinsrecept.
Vet ni vad hon gör när hon kommit hem. Hon låter boken som kostat massor med pengar bara ligga, och så surfar hon in gratisrecept på nätet. Suck.

Men avslutningsvis en liten rolig grej . Oj vad jag gillar digitalboxar där man kan pausa och spola tillbaka på det som visas på tv. Satt och tittade på James Bond på tv4film. Åskbollen närmare bestämt. Den onde skurken stjäl två atombomber från Nato. Och titta vad det står på bomberna  ha ha!



Hanteras som ägg!, dvs kokas i 8-10minuter.

2 kommentarer:

  1. Hahaha,klockren. Den detaljen har jag missat varje gång jag sett filmen. (Vilket är ganska många ggr)

    SvaraRadera