måndag 1 november 2010

Inte världens bästa lunchsällskap.

Följande inlägg är både både barnsligt och politiskt inkorrekt. Ingen ska bli dömd för vad den har på sig. Författaren av denna text var inte ett dugg bättre själv i sletna jumpadojjor, jeans och reklam t-shirt. Men kan kanal5 sända Ullared....:

Jag åt lunch på en större hamburgerkedja. Sitter vid ett litet bord, försjunken i min burgare och tittar på bilder tagna med mobilkameran.

Då känner jag hur det kryper på mig... som om solen gick i moln. Jag känner, utan att se, att någonting är väldigt nära. Jag vrider huvudet åt vänster. Jag stirrar rätt in i det. Tre decimeter från mitt ansikte har jag en av Jupiters hängande månar... i leopart-jeans-stretch.

Not my kind of aptitretare.

Jag vrider upp kameran och tar en bild i smyg. Resten av lunchen sitter jag och undrar vem som egentligen bestämmer vad som är god smak och inte.

3 kommentarer:

  1. Ha haha. Jadu.Vem bestämmer vad som är inne och vad som är ute?
    Kanske samma typ som tycker att flamongos med automatvapen är en bra idé som tapetmönster.

    SvaraRadera
  2. Oooops! Jag hade leopardmönstrade stövletter på mig idag. Kändes lite tidigt 90-tal och hopplöst ute. Tyvärr tillåter inte min plånbok några uppdateringar för tillfället. Fast nog förstår jag hur du tänkte där ;-). //Gina

    SvaraRadera
  3. Malin J: Jadu, det kanske det är.
    ********
    Gina: Leopard behöver inte alls vara ute eller 90, det gäller bara att bära det på rätt sätt. ;)

    SvaraRadera