måndag 29 november 2010

Julpyssel

Idag har jag julpysslat. Sambon jobbade eftermiddags skift så jag har haft hela huset för mig själv. Började min ensamhetsvistelse med att konstatera att jag inte rakat mig sedan bloggträffen förra fredagen. Jag har ungefär lika mycket hårväxt på hakan som Arne Hegerfors har på huvudet. Som en fjortis som försöker spara ihop till något det inte finns resurser till.

Det är ungefär som ogräs, det bara växer men finns inte resurser nog att göra något av det.

Jag ser ut som en alkis. Luktar nästan som en också misstänker jag. Har inte duschat sedan fredags kväll samt att jag luktar pilsner eftersom jag hittade en folköl i kylen (vilken jag tog till lunchen).

Men det är första advent och jag tänkte överraska min sambo med att julpynta lite. Vi börjar med glögg och pepparkaka, ett bra utgångsläge.

Arbetsförutsättnignar!


Började med att montera en sånhär. 60kr på ICA (köpte igår) och då ingick batteri. Finns liksom ingen ursäkt till att inte sätta upp en i stearinljus tider.

Rota rätt på julsaker i förrådet: Check!

Mera glögg...

Fippla ihop staken och tända ljus: Check!

Hoppsan.....


Mera glögg!

Nästa år ska jag köpa en trasselfri.

Denna ljusslinga behöver stöd...


Säg den julstämning som inte går att fixa med silvertejp. (silver hör väl julen till?)


Julmysigt i hallen: Check!

En decimeter till och advents stjärnan hade spridit julstämning....suck..mera glögg...


..hyfsad bouquet i alla fall...

Lite skarvsladds-mickel och betlehems stjärna lyser: check!

Santa close-up!

Mera glögg....

Ha ha.. titta, den simmar....


Snett är det nya raka!

Släng dig i väggen Ernst Kirshsteiger. Jag kan också färgmatcha. Svart sittring, svart tomteluva!
(No worries, it is nyspolat, so it's not äckligt)


Mer glögg.....

12 kommentarer:

  1. Du har rätt inställning tycker jag. Det gäller att fokusera på det viktiga med jul- typ glöggen!

    SvaraRadera
  2. He he he. Helt underbart. Då har du pyntat mer än mig och jag är ändå Jultokig. Eftersom jag har sådana mängder med pynt och gubben min inte är allt för glad i just pynt så har vi kompromissat. Jag får använda hur mycket pynt jag vill men inte innan Lucia.
    Innan finns någon julduk och adventsljus. Efter brakar det till,då finns det tre- fem jullandskap packat med tomtar,girlanger och ljuskedjor högt och lågt och större tomtar utplaceras överallt (utom på toaletten och i sovrummet).

    Men du fick med det viktigaste med julen.Glöggen!
    Den har jag en tendens till att glömma varje år.

    SvaraRadera
  3. Klockrent!
    I say no more. Bara klockrent :-)

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Gissar att glöggen tog slut sen? Kan varmt rekommendera Blossa vitvinsglögg med smak av saffran, 15%....:)
    /Therése

    SvaraRadera
  5. Ha ha Gustav! Det här var nog ett av dina roligaste inlägg. Tack för det! Hoppas det blev någon glögg kvar till fästmön. //Gina

    SvaraRadera
  6. Suzan: Skål!
    ******
    QfE: Jupp, det är viktigt med fokus!
    *******
    Malin J: du låter ju nästan som en såndär proffs-pyntare.
    ********
    Annika och labradårarna: Tack!
    *********
    Therése: Har faktiskt glögg kvar (lite), bla just saffransglögg. Håller med om att den är mycket god.
    *******
    Gina: Kul, så du gillar julpyssel?

    SvaraRadera
  7. jag gissar att din sambo var mest nöjd med ljusslingan med silvertejp :D! /Elin

    SvaraRadera
  8. hahaha... och tänk vad kul det blev att pynta ju längre du höll på... ;)

    SvaraRadera
  9. Ting: Ja.. roligt hade jag!
    *********
    Elin: min sambo har lärt sig gilla silvertejp efter alla år.
    ********
    LillaUlle: Ja, det var kul, trots vissa motgångar :)

    SvaraRadera
  10. Ha ha ha! Helt ärligt så borde du och jag ha en julworkshop. Roligare att bli fulla...ehhh pyssla tillsammans.

    SvaraRadera