onsdag 24 november 2010

Vilken underbar dag.

Idag försökte jag börja dagen med att ignorera att den börjat. När allt kommer omkring är det ingen bra idé att ha såndär flashig väckarklocka som visar både inne och utomhustemperatur. -2 grader och vinden riktigt viner utanför fönstret och snökristallerna är så hårda att de faktiskt hörs när de blåser in i glasrutan (var man tyst och lyssnade jättenoga hördes de lite lite).

Jag låg och försökte ignorera omvärlden ända till klockan blev 7:52. Kände att jag var lite tvungen att gå upp då. Vi börjar normalt kl8:00. Uppfinningen flextid är verkligen lika stor (eller större) som kardborrbandet.

Knatade till jobbet och fick uppleva den härliga friska känslan när vinden blåser rätt genom mössan och snökristallerna letar sig in i ansiktet och ända upp i näsan oavsett hur och i vilket väderstreck man vänder huvudet.

Sätter mig framför datorn på jobbet och inser att just denna morgon har någon vänlig själ bokat in ett utbildningsmöte kl8:30 där JAG ska vara utbildare i ett nytt program vi köpt in. Vad är det för stil att lägga ett möte inom ramen för flextid?Jäkla stolpskott! Bäst av allt var ju att chefen var en av eleverna som tröttnat att vänta på läraren och återgått till kontoret. Skönt vi inte har lönsesamtal den här veckan.

Men det finns en fördel med kylan och snön. Mördarsniglarna hatar det!

4 kommentarer:

  1. Håller med, underbar dag. Personligen överväger jag att stämma kommunen. Det har snöat i två dagar, men inte en enda snöplog har varit synlig. Det är kommunens fel att det var så svårt att cykla i morse så jag missade tåget...

    SvaraRadera
  2. Ja att mördarsniglarna hatar snö-ovädret är ju en stor fördel, då slipper man oroa sig för att de ska äta upp isbergssalladen där ute i trädgårdslandet... En annan fördel är också att man vaknar till ordentligt när man har snöyra som promenad-kompis. Och hjärnan sysselsätts när man försöker komma på hur man ska slippa is-snöflingor i näsan...

    SvaraRadera
  3. Ja, en annan får ju stå ut med mördarsniglarna... har runt 20-23 grader varmt och sol mest hela dagarna :-) Men jag håller sniglarna stången med salt, det går så bra så! Eller så kan man ge dem öl, då går de hädan lyckliga!

    SvaraRadera
  4. Patrik: Stäm dem för utebliven inkomst! För pengarna köper du en fyrhjuling som du tar dig på genom snön till tågstationen.
    **********
    LillaUlle: Intressant att din hjärna sysselsätts av snöyra. min svor mest.
    *******
    withelady7: Kaffesump ska tydligen funka också. De tål tydligen inte koffein. Rena giftet för dem.

    SvaraRadera