onsdag 10 november 2010

Jag börjar bli gammal...

Fick ett ryck och gick till gymmet efter jobbet. Jag brukar titta lite på hantlarna, provsitta tränings cyklarna samt glo på folk som jobbar så att svetten sprutar utan att de egentligen åstadkommer något vettigt.

När jag sitter där och filosoferar på min cykelsadel inser jag följande:
När jag var ung (barn), sa alltid de äldre till dåtidens tonåringar: "Klipp dig och skaffa dig ett jobb".
Nästa generation (typ min) fick höra: Ta av dig mössan. (från att varit lite småtöntigt på 80-talet skulle på 90-talet mössan alltid vara på, även inomhus och på sommaren och vid matbordet).
Idag (sen några år tillbaka) Dra upp byxorna! Från att vara den absolut töntigaste parkbänk-alkis-grejen blev gällivarehäng något coolt.

Just det, den yngre generationen på gymet tränar med byxorna på halva arslet så att de rosa mönstrade bomullskalsongerna under syns väl. "Dålig resår" var min fösta tanke som for genom huvudet när jag såg det lite i ögonvrån. kort där efter insåg jag.... jag är gammal.

Men jag kan ta att de vill visa kalsongerna, inget problem, såpass har jag "vant" mig vid detta mode. Vad jag inte är helt på det klara med är om de där som går runt och visar kalsongerna är medvetna om följande:

Tränar man blir man svettig. Ett ställe som fort blir varmt är det mellan skinkorna. Där kroppen blir varm svettas den. Och eftersom bomull är ett fuktabsorberande material blir effekten:
En väl synlig rövsvettsrand!

Det måste ju betyda att nuförtiden är det mindre fel (eller kanske mer rätt) att visa upp en rövsvettsrand än att dra upp byxorna.
Som sagt, jag känner mig gammal.

3 kommentarer:

  1. Du är inte ensam. Jag lovar att det är fler än du som reagerar på det modet. Det och tjejer som har tunna nylonstrumpbyxor, kortkort kjol, top som slutar strax under brösten, en tunn jacka som inte är till för att knäppas samt små jävla skor med stilett klack, när det är tio miusgrader och tre decimeter snö ute.
    På 80-talet hade de blivit tagna för prostituerade. I dag är det "normalt" tonårsmode.
    Fast i stället för rövsvetts rand som accesoar så har de dubbelsidig lunginflamation.

    SvaraRadera
  2. Både ditt och Malins J:s inlägg är så j-a klockrena. //Gina (60-talist)

    SvaraRadera
  3. Malin J: Vad skönt. då är jag inte allt för gubbsjuk. Ordet prostituerad har faktiskt dykt upp ibland när man sett de där "ungdomarna".
    **********
    Gina: Tack :-)

    SvaraRadera