söndag 14 november 2010

Multifunkton

Man lär sig så mycket av att äta frukost med vänner. Helt plötsligt fick vigsel- och förlovningsring en helt ny funktion. Så smidigt, har aldrig tänkt på att jag gått runt med en rese-äggkopp runt fingret. smart.

Min fästmös "äggkopp"


Vår vän som visade vad han använder sin vigselring till.

Och mitt ägg? Nej, jag äter inte ägg så, jag skivar och har det på smörgåsen. Och hur spännande är det med äggsmörgås? Nej precis, det blir ingen bild.

OBS testa EJ med silver-ring. Ägg bildar svavelföreningar med silvret och det blir svarta fläckar på ringen.

5 kommentarer:

  1. Ursäkta äggkoppsbristen. Tur att man har kreativa vänner! På bilden ser man också att den enda som har en äggkopp är jag själv...få skylla på sönernas slagsmål som distraherade./Värdinnan

    SvaraRadera
  2. Allt jag ser på bild nummer på är den stora magen på han bakom "äggkoppen"... /Patrik

    SvaraRadera
  3. Ja där ser man. Onödigt att köpa på sig äggkoppar som bara tar plats i skåpen med andra ord.

    SvaraRadera
  4. Ha ha, vilka roliga kompisar ni har! Dom kanske kan få en liten julklapp i år. //Gina

    SvaraRadera
  5. Värdinnan: Snälla du, det var ju ingen äggkoppsbrist. Det fanns ju massor runt fingrarna på folket :-)
    *******
    Patrik: Stor och stor....inte för sin ålder.
    *******
    Malin J: Precis!
    ******
    Gina: Ja kanske.. en liten ring... i plast.

    SvaraRadera