fredag 4 mars 2011

Carola sjöng..."Mitt i ett äventyr"

Hej bloggen. Jag har inte ägnat dig så mycket tid den här veckan. Det beror inte på dig, det är mig. Jag skulle inte vilja kalla mitt liv för tråkigt. Den här veckan har bara varit... eh.... inte särskilt fylld med speciella händelser.

Det mest händelserika hände igår. Eftersom jag på något lustigt vis har fått en liten roll i ett ombyggnadsprojekt fick jag följa med till mässen på jobbet där projektledaren skulle bjuda några besökande leverantörer på lunch. Normalt tycker jag inte att mässens mat är värd pengarna, utan kör med matlåda, men gratis är ju gott så jag hängde med.

Den här projektledaren hade dessutom bokat "fina hörnet" av mässen. Den med duk på bordet och serverings personal. Jag valde lammfärsbiff med något snofsigt ris till. Det var första delen av äventyret. Andra delen kom fyra timmar senare. Då hade lammfärsbiffen passerat hela matsmältningssystemet. Jag var glad att jag var hemma. Skönt att man inte betalade den måltiden själv. Den gav ju inte särskilt mycket behållning för pengarna om man säger så.

Nu har jag berättat om veckans action, så nu blir det träningsblogg!

Jag funderat på det här med träning. Jag fick lära mig på en föreläsning om livsfysik och hälsa att det här med att träna blir en vana för kroppen först efter tjugo gånger. Så det är först efter det tjugonde regelbundna besöket på gymmet man kan säga att man tränar regelbundet.

Det måste ju också betyda att om man skiter i morgonjoggningen för typ elfte gången i rad så ser inte kroppen det som en vana, utan bara som ett uteblivet pass. O-joggad, o-sprungen eller o-tränad måste man ju då bli först efter tjugo eller fler uteblivna joggingpass. Så lite marginal har jag fortfarande.

Jag har börjat med en ny diet också. Korta kolhydrats dieten. Jag tror den är amerikansk men jag är inte säker. Den går ut på att äta sk "korta" kolhydrater som: godis, chips, läsk, popcorn, pomfritt, choklad, snabbmakaroner och pulvermos. Den funkar rätt bra faktiskt. Jag äter alltid upp allt på tallriken.

4 kommentarer:

  1. Det finns många spännande dieter här över in da stäjtz...Hollywood Cookie Diet t ex, ersätt en måltid med en speciell diet-kaka och rasa i vikt typ. Låter inte helt olik din variant. :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en diet jag skulle klara av att följa.
    Synd att du inte fick mer behållning av din gratis lunch.
    Lammfärs..Det lät gott.Ska nog ta och testa det i veckan som kommer.
    Det och vildsvin.

    SvaraRadera
  3. Annars kan du ju köra lammfärsbiff-dieten. Den verkar effektiv.. ;-)

    SvaraRadera
  4. Erika: hmm, det råkar inte finnas någn "Hollywood Bacon-burger"???
    *********
    Malin J: Och.. vildsvin, det är gott det. Har lite i frysen. Tänkte vänta tills det blir lite vår och slänga det på grillen.
    *******
    Karin: Ja, men den konstanta påtvingade närheten av bekvämlighetsinrättning ger oönskad ned draging av frihetskänslan.

    SvaraRadera