fredag 8 april 2011

Blivande Passat ägare

Det blev sent idag. Kom hem klockan åtta. Så jag satt och åt mina microvärmda fiskpinnar med potatismos (yes, rester från förra inlägget) framför tv:n. Och det som var på var "Du är vad du äter" (i mitt fall, mosig, med viss fiskdoft). Med Anna skipper.

Och eftersom det går på en reklam-kanal har de lyckats att klämma in en hel del reklam. Under dagens avsnitt lyckades jag se reklamen för nya VW Passat tre gånger.

Så nu sitter jag och funderar massor. Vad är det som gör att människor som tittar på andra människors dåliga matvanor är potentiella kunder i VW:s ögon. Reklammakarna har säkert suttit i en bilhall och i smyg noterat vilka människor som faktiskt köper Passat och sedan kommit fram till:


"Passat, bilen för dig som behöver gå ned sju kilo eller mer"
Fast det lyckades de aldrig sälja in hos cheferna och har därför gjort en kompromiss. De har slängt in en unge i Darth Wader dräkt och så sänder de reklamen i anslutning till viktprogram.

Biggset looser, det programmet borde kunna sälja en hel folkabuss.

4 kommentarer:

  1. Åh gott med fiskpinnar och potatis mos
    Men inte uppvärmda fiskpinnar dock... de blir liksom så geggiga och sladdriga tycker jag.
    Beundrar din slutledningsförmåga! Skönt att höra att jag har rätt bil, för jag gillar inte att titta på program om andras matvanor och har heller ingen Passat

    SvaraRadera
  2. oj, isärskrivning av potatismos... gillas inte! :)

    SvaraRadera
  3. Lilla Ulle: Ja, micrade fiskpinnar är väl inget de serverar på gourmet restauranger, det är lite mer Timon och Pumba "slemmigt men mättande", precis som du säger.

    SvaraRadera
  4. Jag ÄLSKAR den lille Vader-killen. HAahhahahha

    SvaraRadera