söndag 10 april 2011

Blocket fynd?

Blocket, stället som aldrig slutar förvåna eller inbjuda till skratt. Som vanligt är det kategorin "övrigt" som gäller. Här säljs verkligen allt. Som här tex: En gynstol med elektrisk höj och sänk. Och en liten praktisk lampa för att kunna ser riktigt långt in i dalen (så ingenjörsmässigt). (Jag vet ju inte om det är standard eller inte, som karl sitter man ju aldrig i en).



Det jag sitter och försöker klura ut är VEM är kunden? Vem är det som känner att han/hon har 5000kr över att lägga på en gynstol. För en så kan ju alltid vara bra att ha hemma, eller?  Men när jag tänker efter finns det säkert någon själ där ute med riktig entreprenörsanda som tittar på annonsen och tänker."Fasen, tänkt om man skulle städa ur garaget och låta bilen stå på uppfarten. Det kanske vore något att dryga ut hushållsekonomin med?"

Det här är andra gynstolen jag hittar på blocket. Visserligen inom en sexårs period, men ändå. Jag undrar fortfarande vem det är som köper.

5 kommentarer:

  1. Jag tror nog att det är nån farbror snusk, jag. Kanske slash home video producer. Ewwww!

    SvaraRadera
  2. Hmm... Måste vara någon som är enormt rädd för gynekologen och låter mannen sköta det hela istället tror jag..

    SvaraRadera
  3. Lite entreprenörsanda är ju aldrig fel, och man kan säkert pruta lite på priset också!

    SvaraRadera
  4. Jag tror (hrm vet) att Jessica slog huvudet på spiken. Hur jag vet? Man träffar mycket konstigt folk på suspekta motorcykelklubbar och får många konstiga förfrågningar. Om jag nappade? Fan heller, jag stack hem fort den kvällen. Det där var långt över min gräns och jag är ingen blyg viol direkt.

    SvaraRadera
  5. Jessica: hmm, ja, enligt Malin J har du ju rätt.
    **********
    Renée: Visst, det är ju också en lösning. Nu är jag kanske fördomsfull, men om mannen är busschaufför...?
    ******
    Patrik: Du kan ju alltid försöka :)
    ******
    Malin J: Jaha, om jag förstår dig rätt, du tycker inte om att leka doktor?

    SvaraRadera