söndag 20 juni 2010

konstig dag

Idag hade jag vikt dagen åt "viktig släktmiddag hos mamma". Av någon under lig anledning hade jag missuppfattat henne helt. Det fanns inte alls någon gratis mat att hämta idag. Men naturligtvis skulle jag få mat om jag dök upp. men det kände jag inte för. Jag kände mer för att försöka få båten i ordning.

Detta "motarbetades" av en sambo som envist skulle ägna dagen åt att skapa blomlådor. Därför ägnadejag hela förmiddagen åt att kapa upp virke, vilket i och för sig är kul. Sen skulle vi åka till byggmax och köpa armeringsjärn, för det hade jag tydligen sagt att vi skulle skjuta på.

Väl hemma kan ni gissa vem som fick hjälpa till med borrmaskin, skruvdragare, såg och hur saker skulle fästas ihop. Det blev inte mycket båt-meka för min del. Jag fick typ fast en lanterna ( två skruvar) Det var allt jag hann med mellan allt blomlådesnickrade och kaffepauser.

Om det nu är så att pojkar vill och kvinnor kan. Varför måste jag då ha min support öppen hela tiden?

Nej nu kanske jag är elak. Jag vet vem som skulle vara tvingad att ha sin support öppen om jag fick för mig att börja sy.

3 kommentarer:

  1. Nu får du allt sätta näven i bordet och ryta lite! Kvinnor gillar sånt egentligen förstår du... MEn detta ska du bara göra nån gång ibland när kvinnan har blivit allt för taskig mot dig. Hoppas det funkar så du får din egentid med båten!

    SvaraRadera
  2. Ah.. Boys and their toys.
    Personligen tycker jag ni kan utforska städfronten närmare, eller diskfronten. Där saknas engagemang.. Oh, åsså en fråga! VARFÖR torkar män aldrig spisen när de (väl) lagat mat? Är det trots?

    SvaraRadera
  3. Renée:Jag slog faktiskt näven i bordet. Fas jag är ju svensk så jag gjorde det på ett svenskt vis. Lite mer välbalanserat och demokratiskt. Vid frukosten sade jag att:" det vore bra om du klarade dig mer själv idag för jag vill hålla på med båten".
    ***********
    Jessica: När jag var liten bodde vi i ett stort hus. Därför tyckte mamma att så fort vi lärt oss hantera en dammsugare, fick vi i uppgift att dammsuga ett rum varje lördag. Så nu när jag har eget hus och kan låta bli så riktigt njuter jag.
    Och när det gäller spisen lever jag i tvärtomförhållande. Jag torkar spisen 9 av 10 ggr.
    Annars, varför vi inte torkar spisen. För att det inte ingår i matlagning. Det ingår ju i "ta hand om köket efteråt".Och det är en separat del. Vi fixar matlagandet (om vi blir ombedda). En sak i taget. Vill du ha fler saker utförda får du ju be om det.

    SvaraRadera