onsdag 30 juni 2010

Schyssta tomater.

Igår blev en sån rackarbajsarns kanondag så det finns ju knappt. Båten sjösatt och nytt hastighetsrekord för året är satt, 28knop (52km/h). Sen hem och ipryda sig stråhatt och tuffa runt på gräsklipparn' i sällskap med en kall öl, för att avsluta dagen med grillat och rödvin. Så kan det gå när det är fint väder på semestern.

Notera nyklippt gräsmatta i bakgrunden.

Men vi hann även med en snabbshopping på Citygross. Där fick jag se följande på grönsaksavdelningen. Antingen kan man köpa Holländska tomater, klass 1 för 21,95kr/kg ELLER så kan man köpa Kvisttomater från Nederländerna, klass1 för 19,95kr/kg.


Känns lite grann som att i Danmark skilja på svensk smör och småländskt smör. Hur som helst, jag är snål, jag köpte kvisttomater.

Till sist ett personlig meddelande till damen 55+ som befann sig utanför apoteket vid 17-tiden:
Ska du bära "roliga t-shirts" med flera rader text på så att folks ögon kommer att fara fram och tillbaka på din framsida, snälla bär bh. Det är inte kul att inse att den tredimensionella punkten på sista raden längst ned på tröjan förmodligen är din vänstra bröstvårta.
(Chocken fick mig helt att glömma vad som faktiskt stod på t-shirten)

9 kommentarer:

  1. HAHA jag har också bloggat om tanter utan BH. Hänsynslöst! :P

    SvaraRadera
  2. Ja du, det kan se dumt ut om de inte har BH på sig. Har sett många exempel på det. Mest jobbigt var det ju för den stackars äldre damen med en vit tröja på sig förra året. Hom märkte raskt att hennes tröja blev genomskinlig i regnet. Tror att hennes skrik fortfarande ekar omkring därute.

    SvaraRadera
  3. Så det var inte schyssta lökar du ville skriva i rubrikenå? ;-)
    Det verkar nästan vara så att de med större bröst (D-kupa) verkar vara de som bestämmer sig för att slänga BH-n när det blir lite varmt. Nog för att jag bestämt mig för att bli en galen tant om jag blir gammal men slänga BH-n är inget jag tänkt att göra. Kanske jag råkar få en stroke och går bananas, vem vet? //Gina

    SvaraRadera
  4. Jessica: Ja.. alltså det är egentligen lite svårt för man ska ju få klä sig som man vill, men det är litegrann som karlar i cykelbyxor utan cykel.
    Folk ska få klä sig som de vill så länge inte vissa kroppsdelar syns utåt.
    ************
    Malin J: Ha ha ha... Någon som lär sig ta med ett paraply i fortsättningen alltså.
    *********
    Gina: Ja, men jag kunde ju inte skriva lök eftersom jag inte handlade lök utan tomater istället.
    Och det där med att det är värmen som gör att folk slänger bh:n, ska det vara så svårt att få till en kylande bh, en som är svalkande och bekväm att bära varma dagar ?

    SvaraRadera
  5. Hur tänker man när man slänger bh:n när det blir varmt??? Då blir man ju helt svettig under boopsen...Det man behöver heta sommardagar är en riktigt upplyftande grej och gärna med inbyggd svalka. Kan du fixa det????

    SvaraRadera
  6. Visst, det går att fixa.. frågan är om bäraren av bh:n är bredd på att släpa runt på 8kg batteri också... Annars får jag utveckla en dieseldriven variant.

    SvaraRadera
  7. Diesel eller batteri, nå jag beredd att prova, sätt igång och utveckla bara. Man kan inte göra någon variant med solpaneler monterade på stor hatt, om den här bhn nu ändå ska bäras i värme och sol?

    SvaraRadera
  8. Tänk vad jobbigt det kan vara med fint väder och semester... ;)
    Varför ska det vara så svårt att förstå för vissa att bh är nödvändigt (särskilt för dem som faktiskt verkligen behöver bh)...

    SvaraRadera
  9. PGW: solceller är tyvärr fortfarande stor yta och låg effekt, då tror jag mer på knappcellsbatterier. Men tanken var inte dum. Hatt kan säljas som tillbehör som förlängning eller nöddrift vit långa vistelser i varmt och soligt utomhusklimat.
    *********
    LillaUlle: Jadu... I-lands problem heter det visst.

    SvaraRadera