torsdag 13 januari 2011

Sambon överraskar

Min sambo kom hem efterjobbet ikväll med en liten kasse.
-Här titta, sa hon
Jag tog kassen (som det stod glasögonmagasinet på) och tittade ned.

Jag ser ett stort mörkt etui. Hon tar tillbaka kassen.
-Jag ska skaffa nya bågar, så nu får du säga vad du tycker om de jag har med mig. Och om ingen av dem är bra, så följer du med och väljer nya hos optikern imorgon eftermiddag.
(Oj, vad med val jag fick)

Första paret ska tydligen vara väldigt moderna, de ser ut som två källarfönster, så det blir ett nej.
Andra paret är faktiskt hyfsade, men eftersom jag inte är tillräckligt positiv tillräckligt snabbt tyckte jag tydligen inte om dem heller.

Tredje paret.... finns inte. Det fanns bara två. Tydligen ska jag vara smakråd hos optikern imorgon. mmmm så jag längtar.

4 kommentarer:

  1. Haha, du får vara snabbare i din bedömning nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Jag får alltid be andra att välja ut bågar åt mig. Jag har nämligen så dålig syn att när jag provar nya bågar (som givetvis har vanlig jäkla plast utan slipning) så kan jag inte se hur jag ser ut i dem. Brukar ha mina gamla glasögon på mig och välja ut ca 5-7 bågar jag tycker är snygga, sedan provar jag dem så får maken eller någon annan som är med tala om vilka som ser bäst ut på.
    Lite kul att jag inte har valt bågar själv sedan jag var nio år gammal.

    SvaraRadera
  3. LillaUlle: Ja, men framförallt vill jag ha mer förvarning.
    **********
    Malin J: intressant. skönt att du kan lita såpass på din omgivnings smak. själv skulle jag nog vara sur över att alla valde fel hela tiden.

    SvaraRadera
  4. Och hur gick detta nu då? :) Material nog att skriva en manual i hur man som man handskas med kvinnor?

    SvaraRadera