torsdag 6 januari 2011

Sjukt?!?!

Är lite orolig över mig själv just nu. De finns tydliga tecken på.. Äh, det är rent uppenbart att jag fått någon sorts psyko "gubb-villa-ägare-sjuka".
Idag gick jag upp en halvtimme tidigare för att skotta garageuppfarten (innan frukost) då det snöade igår kväll när jag lade mig. Detta gör jag eftersom:
"En välskottad garageuppfart är lika vacker som en nyklipp gräsmatta" (och jag slipper skotta efter jobbet) . Men jag tar inte ens bilen till jobbet, jag går!

Jag känner mig "gubbig"
Jag är ingenjör, jag ska tycka: skottat=bilen kommer fram (punkt).
Det har sina skadliga sidor att vara villaägare. Jag har fasen blivit sjuk!

Här var det nyskottat!

8 kommentarer:

  1. Nu gick det just upp ett Liljeholmens.
    Jag vill ha en välskottat uppfart.
    Min ingenjörsman tycker det räcker om man trampar upp en gång fram till bilen och skottar så den kommer ut på vägen.
    Det är utbildningens fel alltså.
    Han får lov att omskola sig.

    SvaraRadera
  2. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8375681.ab
    Akta dig...man kan bli osams med grannar i villa området om man inte sköter skottningen på rätt sätt.

    SvaraRadera
  3. Här är det komunen som sköter om snöröjningen, eller rättare sagt missköter! En timmes promenad till gammelfarfar i 1 dm snömodd ovanpå knögglig och spårig is. Med barnvagn. Jippie. Men vi kom fram ialla fall.Sedan kom vi på att vi ska ju hem också. Inte kul någonstans.
    Sedan håller jag med anonym :Se upp för ilskna grannar som är beväpnade med snöskyfflar!

    SvaraRadera
  4. Malin J:Det blev ju gratis träning i varje fall ;)

    Gustav: Det visste vi andra för länge sen att du var på väg ned i en farlig spiral i Gubb svensson träsket.

    Puss och kram/ Jesper

    SvaraRadera
  5. Snöskottningsfetisch? Vad kommer efter det? Långkalsonger 24/7?

    SvaraRadera
  6. Absolut gubbvarning på den! Som de ungdomar vi är ses vi nog som något av rebeller i området, då vår uppfart garanterat tar priset för sämst skottade!
    Skotta kan man göra tids nog när det börjar bli farligt för lårbenshalsen att trilla. Elin

    SvaraRadera
  7. Sara J: Men om du nu vill ha hela uppfarten skottad, varför skottar inte du? eller skaffar en snöslunga?
    *********
    Anonym: Nu har jag sån tur att jag tror mig veta att både jag och min granne är betydligt mer intresserade av att dricka whiskey än att slåss med snöskyfflar.
    *********
    Malin J: Precis som Jesper säger, du får se det som ett motionspass, frivilligt eller inte.Om det är till någon tröst verkar landets samtliga kommuner enats om en snöröjnings standard i år.
    *******
    Jesper: Jo, jag förstår väl att ni haft era misstankar, men förstod ni hur allvarlig situationen var? Puss och kram på dig med.
    *********
    Jessica: Nej, långkalsonger sparar vi till de riktigt kalla dagarna. Däremot har jag funderat på Vita-Pro. (som Stig Strand gör reklam för)
    **********
    Elin: Du har en sann poäng där.

    SvaraRadera
  8. Jag skottar och skottar och skottar och skottar :)
    Men ibland kan jag låta gubben komma till ;-)

    SvaraRadera