lördag 7 januari 2012

På tv..

Idag har jag firat att det varit ledigt hela fredagen och inte behövt gå till jobbet. Det har jag firat på så sätt att jag sett på tv. Rätt mycket faktiskt. Har bla hunnit med två långfilmer, ett antal avsnitt av Mythbusters, nyheter, Ellen de Generes, Bigest Looser och American dad. Och Simpsons. Bara kvalitetsprogram som ni märker.

Men jag kan ju inte låta bli att undra över Biggest Looser. Det är verkligen så att allt går att sälja med mördande reklam, eller har vi bara blivit mer accepterande. För vem kommer på följande:
"Vi tar ett gäng rejäla fetknoppar, (rejäla), sätter dem i ett hus/lada och låter dem tävla i hetsbantning. Den som gått ned minst varje vecka skickar vi hem tills vi bara har en vinnare kvar som får typ en halv miljon."
Säga vad man vill, men de har förpackat idén snyggt.

Och idag när jag såg Ellen de Generes (säkert en repris). Så.. ja.. det är egentligen tragiskt, men jag kunde inte låta bli att börja skratta, just därför att det inte får hända. Samtidigt tycker jag kvinnan är stark som trots trycket från tv och publiken är ärlig. Och för att inte tala om hur  "tada--gratisgrejer" bryter och vänder all uppmärksamhet åt ett helt annat håll. Se klipp nedan:


Det är vad jag har gjort idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar