måndag 3 januari 2011

Slemmig kost?

Det är ju rent ut sagt otroligt populärt att börja det nya året med nyttiga och hälsosamma kostvanor. Mitt i smällkallaste vintern blir vi 100% medvetna om att Beach 2011 kommer vara här snabbare än vi tror.

Funderar därför själv att försöka vara lite "hipp" och "inne" eller vad det kan tänkas heta nuförtiden, och stoppar därför ett paket fullkorns nudlar i varukorgen på ICA istället för vanliga snabbmakaroner.

Och så får jag syn på en såndär lergryta man har i ugnen. Och får för mig någonstans att det är ett nyttigt sätt att tillaga kött på. Och mört och gott ska det visst bli också... bara fördelar. Tills jag kommer nära och läser på kartongen.


Då ändrar jag mig. Spelar ingen roll hur nyttigt det är. Jag tänker fortsätta laga min mat utan massa schlem. Inte för att jag är särskilt kräs-magad, men jag vet ju hur vi döper saker och ting här hemma.

"Älskling, jag köpte en köttbit idag så det blir slem-gryta ikväll".
"Vi får gäster i helgen vad tror du om lite Slem och pressad potatis och rött vin?"
"Hur vill du ha köttet? slem-kokt eller gryt-kokt?"
etc.

6 kommentarer:

  1. Jag vet en karl, eller rättare sagt en fd chef till mig... Som kallade sin penis för slemslangen. DET lät äckligt.

    SvaraRadera
  2. Jag tror bestämt Jessica toppade dig i grad av Schlemighet ;)

    SvaraRadera
  3. Just en sån hade jag på 80-talet, jäkligt bra faktiskt! Namnet hade jag inget problem med då jag läste tyska i skolan. Synd bara att de tar upp en del plats i skåpen, mindre bra. //Gina

    SvaraRadera
  4. Sådan har vi. Fick just inspiration för middagen på torsdag. Välkomna!

    SvaraRadera
  5. Jessica: Det jag är mest fundersam på hur du över huvud taget vet vad din f.d. chef kallar snoppen. Själv har jag knappt koll på vad min chefs fru heter.
    *******
    Malin J: Ja, det gjorde hon, men så försöker jag hålla mig lite rumsren också.
    ********
    Gina: Just skåp-platsen har jag hört att flera ser som ett problem.
    *********
    Patrik: ska nu bju på slem??

    SvaraRadera
  6. Tänk, jag förstod att du skulle påpeka det! Han brukade avrunda så på internmedd på datorn. "Nä, nu ska jag åka hem å dra i slemslangen!" Varken chefen eller företaget existerar numera. However, the person who provided you with the details had nothing to do with it.

    SvaraRadera