lördag 22 januari 2011

Vilsen?

Såg de sista tio minuterna på ett program på kanal TLC om Looners. Det är personer med ballong-fetischism. De går alltså igång på ballonger. Helst ska de smälla också. De följde en kille som gillade att blåsa upp ballonger tills de small. Halsen på ballongen var också viktig, den skulle bli så lång som möjligt. Och allra bäst var det om en tjej smällde ballongen. Det var typ pricken över i:et.

Att gå igång på ballonger är ju i sig rätt harmlöst, men inget man pratar om. Tack och lov för den här killen att internet fanns. På det viset hade han fått kontakt med andra looners. Och han åkte ända till NewYork för att gå på looner-träff och smälla ballonger.

Min sambo, som är en väldigt snäll och liberal kvinna påpekar då vad bra det är med internet och vilken tur det är att det finns. För tänk vad ensam och knäpp den här killen skulle känna sig annars. Men nu kan han träffa likasinnade över hela världen och behöver inte känna sig så ensam.

Jag som också vill lägga in ett intelligent ord i debatten och visa att jag är med lägger då till:
-Ja, och vilken tur de har som är födda nu.
-Du menar för att internet finns.
-Nej, för att ballonger finns. Tänk om det typ varit bronsålder, då fanns ju inga ballonger. De skulle springa runt och känna ett oförklarligt tomrum inom sig. Något fattas men de vet inte vad. Tänk att gå runt hela livet utan att  det aldrig liksom "tänder till" utan allt är bara grå vardag.

-Ja du...svarar sambon, se om du inte kan hitta något på de andra kanalerna.

(själv är jag rätt nöjd över att nakna kvinnor finns och har funnits länge, annars skulle jag känna mig väldigt vilsen och frustrerad)

6 kommentarer:

  1. haha, tack för ett gott skratt !

    SvaraRadera
  2. :D. Såg en dokumentär om en kvinna som ville gifta sig med berlin muren. Hon hade också haft ett långt förhållande med en bro sade hon.

    SvaraRadera
  3. Malin! Jag känner den kvinnan, hon är barndomsvän till en av mina vänner. Hon anser sig vara gift med Berlinmuren, och var tidigare förlovad med en giljotin. Tja...

    SvaraRadera
  4. Trollets mamma: Ja, så länge hon är lycklig så. Det är ju inte direkt så att hon skadar någon med sin lite udda kärlek.

    SvaraRadera
  5. Ting: :) på dig med, hoppas det går bra med flytt och renovering.
    ***********
    Jesse-Paloma: ;) vassego!
    ********
    MalinJ: Oj, har snackar vi inte bara att bli pilsk utan även kär... heavy shit!
    ******
    Trollets mamma: Det betyder ju typ att nästan känner en C-kändis.. coolt!
    ******

    SvaraRadera