tisdag 2 augusti 2011

Inflyttningspresent

Idag har jag gjort två saker. Det ena är att jobba. Det andra är att sova. Igår däremot var jag ledig. Då passade jag på att hälsa på far min. Pappa och hans nya tjej.... nej, jag börjar om. Pappa och hans nya tant (sen ett tag tillbaka) går båda i pension nästa år och har för det ändamålet precis köpt ett litet radhus med tillhörande trädgård.

Pappa har därför den senaste tiden avyttrat massor av saker typ borrmaskin, radiogrammofon etc. Därför kändes det lite klurigt att köpa inflyttningspresent. Vad köper man till två människor som precis slagit ihop sina boenden och nu försöker bli av med allt överflöd av porslinsprydnader och brödrostar?

Jag gjorde så att jag fokuserade på deras ålder och försökte klura ut vad två blivande pensionärer skulle ha nytta och glädje av. Efter några minuters tänkande kom jag fram till något som skulle ge dem alldeles lagom med äventyr i vardagen efter sextiofem. En regnmätare. Så har de ett extra samtalsämne vid frukostbordet, hur många millimeter det regnat under natten.



20kr kostade den ÖoB. Så jag slängde med två trisslotter också. Men där fick det räcka. Det kan lätt bli lite för mycket spänning i vardagen för de gamla annars.

1 kommentar:

  1. Perfekt present tycker jag. Det finns få saker som är så viktiga i pensionärers liv som regnmätare har jag förstått.

    Kan också ha varit kategorin husägare generellt som tycker så. Inget du märkt av ännu?

    SvaraRadera