onsdag 24 augusti 2011

Väskhantering

Flyttade på en väska idag i förrådet. Då hörde jag att något rasslade i den. "Intressant" tänkte jag med tanke på att det var jag som använde den sist på min Italienresa. Jag öppnade väskan och den var tom. Men ändå var det något som rasslade. Jag förstod snart att det var något under fodret i väskan.

Och eftersom det ska vara lätt för tullen att se om man smugglar knark innanför fodret har de försett det med dragkedja. Jag öppnade nu fodret och fann en massa små svarta plastbitar. Jag satte mig som ett barn på köksgolvet med väskan mellan mina ben och började plocka plast ur väskan.

Och massor var det. En hel hög. Och rätt snart förstod jag var det kom ifrån också. Normalt har vi alltid använt väskan som handbagage och haft den i flygkabinen. Men eftersom jag envist skulle ha med mig en flaska grappa hem sist jag var i Italien var jag tvungen att checka in väskan.

Och det var ju ett litete under att flaskan höll. BANG i sidan hade väskan fått duktigt. Hela ena långsidans plastförstärkning hade förvandlats till smulor. Hur hanterar de egentligen väskor på flygplatser? Med katapult?


Nästa gång ska jag göra en egen hemmagjord cykelhjälm i blå frigolit och spänna runt väskan, som ren pik till de anställda vid bagagetransportbandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar