onsdag 28 april 2010

Dagens lärdomar.

Idag har jag lärt mig följande fyra saker:

Passion-chili låter som en halv dum kombination mer är inte så dumt alls. Smaskens faktiskt.


Den lilla biten toapapper man lägger i toan innan man ska göra det stora för att det inte ska plumsa kallas för "fallskärm". Hade jag aldirig hört innan idag.

USB-luckan på mobiltelefonen öppnas från andra hållet (såklart).

Mitt kvinnliga jag är närmre än jag tror. På väg hem idag beslöt vi att ta en snabbtitt inne på intersport när vi ändå åkte förbi. Gissa vem som spontanhandlar tre stora tröjor och två t-shirts, jag. "Men det var ju så bra pris och jag behöver ju förnya min garderob inför våren".

Undrar vad jag ska lära mig imorgon?

En sak vet jag i alla fall när det gäller inlärning, och det är att innan den 18:e nästa månad måste jag lärt mig hur man monterar en ny dragkrok på en Opel Astra, för då är det dags besiktning.

3 kommentarer:

  1. *skriver in fallskärm i ordboken*

    SvaraRadera
  2. Själv har jag hört att toalettpappersbiten även har ett mindre vackert namn, nämligen "bajsvagga".

    SvaraRadera
  3. Ewa: Det tycker jag du gör rätt i, glöm inte att komplettera med ordet "bajsvagga" inom parentes.
    ***********
    Anne: Håller med om att det inte lät särskilt poetiskt. Men men, så länge den fyller sin funktion så....

    SvaraRadera