söndag 25 april 2010

Det lilla extra!

Igår strulade tekniken för mig så jag kunde inte dela med mig av dagens äventyr. Men nu verkar det fungera bättre.

Jag är väl inget större fan av offentliga toaletter men ibland är det nödvändigt att göra ett besök på en sådan. Och den här gången var upplevelsen riktigt trevlig. Förutom att ha någorlunda städat, bjöds det även på en slurk vin under besöket.

Lite California Red, inte dumt alls.

En liten klunk medan "ettan" utförs, eller en två tre, ja kanske fyra klunkar till och med om det är "tvåan" som är aktuell. Det fanns inga styrande lappar om hur mycket eller hur lite man fick ta, utan det är samma regler som för en framsatt godisskål, civiliserat beteende.

Och det är nog det som besöket kände, civiliserat. Här står vi inte och skiter med byxorna vid knäna bakom någon gran i urskogen, här gör vi "tvåan" och tar lite rött. Vad jag saknade dock var lite Mozart ur högtalarna, men det kommer nog, det är jag övertygad om. Civilisation, det går inte av för hackor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar