måndag 5 april 2010

Vad menas med det här?!?!

Igår var det en alldeles underbar dag. Årets första ute- lunch invigde trädgårdsmöbeln, likaså årets första eftermiddagskaffe. Helt underbart vår-röj i trädgården med blommande krokusar och snödroppar och naturligtvis taggad till max inför den lediga måndagen. Nu skulle det skapas!


Och vad möts man av idag på morgonen. 3cm jävla lapp-mögel över hela trädgården. Ska det vara så? Jag känner mig kränkt av naturen. Mycket har vi uppfunnit men tyvärr har vi inte kommit så långt i vår utveckling att vi har någon väderansvarig än, även om kinas OS-kommité var väldigt nära. De hade i alla fall ansvariga för väderpåverkan.

Men OM det hade funnits någon ansvarig hade han/hon förmodligen varit ihjälslagen eller bytt till hemlig identitet för länge sedan, med tanke på vilket väder vi har haft denna vinter.

3 kommentarer:

  1. Den här jävla vintern, jag saknar ord. Det är som att den är mänsklig och håller oss gisslan och bara väääägrar släppa taget. Vad fan har vi gjort den liksom? Baktalat gul snö?

    SvaraRadera
  2. Hmm. Känner att jag ska vara väldigt tyst nu och inte tala om hur det ser ut utanför mitt fönster. En ledtråd kan du få..Det är inte vitt. Nu ska jag ta med lillpojken ut så att han får gunga lite.

    SvaraRadera
  3. Maria: Det som är mest pinsamt är väl att vintern som varit faktiskt är mer den "normala" vinter vi faktiskt har men glömt bort. När jag gick i gymnasiet på 90-talet snöade det en gång i maj. "så gick det till när farfar var ung"
    *********
    Malin: Det töade faktiskt bort till idag. Men idag var det ju arbetsdag. Mycket lite trädgårdsarbete. Men det är skönt att barmarken åter vunnit mark... eller vad säger man?

    SvaraRadera