torsdag 8 april 2010

Det är jag och Sverker...

Den 24mars gjorde jag ett inlägg om att jag tyckte det var lite omoraliskt av Disney att kränga ett pokerset med Kalle-tidningen. Idag när jag satt och zappade bland kanalerna så dök han upp. SVT:s norrländska konsument-cowboy, Sverker, i ett av sina PLUS program. Och vad tog de upp om inte detta poker-set.

Och tydligen var det här poker-setet bra mycket mer farligt än jag någonsin anade. Det kunde ge allt från obehaglig stämning hemma vid matbordet till spel missbruk på internet, dålig hy och svårt att skilja på mitt och ditt. Barn nuförtiden verkar vara känsliga och övermottagliga för precis allt.

Och ja, det är inte utan att man får lite åldersnojja när man börjar tycka som Sverker.

Men Det är tur vi har Sverker! Han slåss för vår sak och går till botten med saker. Som tex ÄR det verkligen samma must i julmust och påskmust. PLUS ger sig inte i frågan utan tar fram svaret med grävande journalistik och expert-smakpanel. LÄS HÄR Om påskmustens mysterium. Känns skönt att veta att det är det här min tv-licens går till. NOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar