söndag 11 juli 2010

Besök

Jag har fått besök. Det är därför jag inte uppdaterat på ett tag. Min vän bor ungefär 10mil bort. Jag frågade vilket tåg han kom med, han sa:
-Vaddå, jag tar cykeln.

Token cyklar alltså över tio mil när det går både buss och tåg. Jag ringer honom mitt på sträckan och frågar hur det går, och när han beräknar vara framme. Sen frågar jag även vad han har för karta med sig eller om han kör på GPS.
-Neeeej, svarar han. Jag memorerade lite kartor igår på hitta.se så det är lugnt.

Två timmar senare ringar han:
-Hej, det är jag, jag tror jag står i din grannes trädgård!
-Jaså, svarar jag.
-Ja, kan du komma ut och kolla om jag har rätt!

Jag gick ut och mycket riktigt, där stod han. I cykelbyxor och hjälm i grannens trädgård. Det visar sig att han kört raka vägen, 11mil småvägar helt utan karta, bara på minne, första gången helt rätt. Köpa GPS till honom är en onödig julklapp

11 kommentarer:

  1. Vilken kille! Skulle väl tro att han aldrig skulle frågat någon om vägen heller. Jag menar bara lite försiktigt, killar brukar ha svårt för det ;-). Jag är iallafall mycket imponerad. //Gina

    SvaraRadera
  2. Min pappa hade faktiskt som villkor för sin blivande fru att hon skulle kunna cykla tio mil på en dag utan att klaga. Min mor klarade testet.
    Om sanningen var fram var det faktiskt bara del 1 av provet, det andra var att hon skulle kunna se skillnad på två olika danska lok (min pappa är tågnörd). Det klarade hon också.
    Jag kommer från en oerhört exentrisk familj, jag vet.

    SvaraRadera
  3. HAHA otrolig snubbe. Är han skvatt galen eller smått fantastisk? Gränsen är hårfin.

    SvaraRadera
  4. Fotografiskt minne månne?
    Själv är jag gift med en man som cyklar till och från jobbet ur som skur året runt även om det är drivis och hagel så det där med cyklandet tyckte jag inte var så konstigt.

    SvaraRadera
  5. Gina: Den här kompisen kan faktiskt fråga efter vägen, men som sagt, han har bra minne.
    ************
    Anne: Vilka krav...han var inte rädd att dö som ungkarl din far inte!
    **********
    Jessica: Han är en kombination av båda kan man säga.
    **************
    Malla: Din man låter som en såndär "hurtbulle".

    SvaraRadera
  6. Det är han!! Han har något allvarligt fel tror jag. Idag har han burit stockar frå träd vi fällde igår, nonstop i 8 timmar, från ena sidan huset till den andra.. Jag låter honom hållas.

    SvaraRadera
  7. Malla: Nej, det är inget fel, jag får själv de där rycken av arbets-damp. Jag tror det är att det finns något fysiskt att ta på när man är färdig. Något att skåda och vara nöjd över. Det är större fysisk skillnad på "ingen vedtrave" och "stor vedtrave" än det är på "dammigt golv" och "dammsuget golv"

    SvaraRadera
  8. Grymt.... o jag som cyklar fem mil till jobbet ngn gång ibland o typ DÖR!!!!

    SvaraRadera
  9. Suzan: Fem mil till jobbet och du cyklar!!! så klart du dör när du kommer fram, det gör alla normala människor. Sluta cykla och ta bussen istället.

    SvaraRadera
  10. Suzan: Kram och välkommen förresten!

    SvaraRadera
  11. sanslöst vad vissa människor har talanger. Själv går man snudd på vilse i sin egen lägenheten xD

    Sarah

    SvaraRadera