fredag 30 juli 2010

Festförberedelser

Imorgon ska min lilla mamma ha 60års fest. Som god son har jag lovat att tillsammans med mina syskon, stå för all ruljans i köket. Och eftersom jag kan det där med dator och bilder och så, så kan ni ju gissa vem som fått göra bordsplacering och tipspromenad (förutom alla inbjudningskort).

Jag fick även på min lott att fixa fördrinken.
-Det är lugnt mamma, jag ordnar det. sa jag vid något tillfälle.
Hur svårt kan det vara att blanda lite läsk och sprit till en fördrink? Recept borde väl finnas på nätet?

Jag ska alldeles snart gå och lägga mig och det enda jag införskaffat som förberedelse är en flaska sprit (man är väl svensk). Imorgon vid nio måste jag veta vad jag ska ha i, för då går sista shoppingrundan inför festen. Jag litar stenhårt på min improvisationsförmåga. Och om det går fel skyller jag bara på att de inte hade tranbärsjuice.

2 kommentarer:

  1. Hej, hoppas det löste sig med din fördrink. Ett tips till någon annan gång på en enkel och god fördrink är rosévin och fanta med lite jordgubbar och stjärnfrukt i.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Jag tackar för tipset och noterar. Fanta och rosé är ju inte så svårt att komma ihåg. :-)

    SvaraRadera