torsdag 15 juli 2010

Picasso

Idag har jag varit på Grafikens Hus i Mariefred. Det var egentligen min kära sambo som ville gå, men det är klart jag följde med. Det var trevligt. Det var Picasso-utställning, alltså lite special special. Eftersom det är Grafikens hus är det naturligtvis Picassos grafiska verk som visas.

Det är kul med Picasso. Jag stod och tittade på en tavla. Det var först enligt min ingenjörmening "bara kladd". Men så såg jag, ett bröst.
-Oj, ett bröst! sa jag till min sambo..oj, ett till..
-Ja, sa hon...
Och sen helt plötsligt så såg jag mer och mer.. en penis här, ett bröst till där, två, te snippor, fler snoppar och fler tuttar.
Snacka om att vara en snuskgubbe! Men ack så väl dolt.

Och eftersom han är erkänd konstnär är han inte snuskig, han bara nyttjar sitt fria konstnärsinne. När jag blir gammal ska jag också bli konstnär med fritt konstnärsinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar