onsdag 24 mars 2010

13st


Titta vad vi har införskaffat. Den ligger på kylen. Vi köpte den igår eftersom vi kom på att det när som helst kan komma små påsk-kärringar, och då vill man ju inte stå tomhänt och skämmas. Varför man nu ska skämmas när främmande barn oannonserat kommer och tigger onyttigheter.

Den är inte öppnad. Men vi vet ändå att den innehåller 13st. Sånt går att räkna ändå. Det är bra att veta antalet ifall det verkar komma många påskkärringar och man måste ut och köpa mer godis. Jag och min sambo är båda rörande överens om att vi inte ska öppna påsen förrän den första påsk-kärringen dyker upp.

Sen har vi även sagt att vi inte ska ta någon själva förrän påsken är slut och vi kan blåsa "faran över". Har vi sagt. Så att chokladen räcker till barnen. Vi ska ju ändå inte äta godis. Vi ska ju komma i form till sommaren, och inte ha en liten chokladbit till kaffet.

Nästa år ska jag köpa äckligt godis till ungarna, för såhär kan man inte ha det.

6 kommentarer:

  1. Vi kommer göra i år som alla år: köpa en jävla massa godis, lova att inte äta av det innan påskkärringarna kommer, äta upp allt ändå och sen gömma sig när det ringer på dörren. Det är liksom tradition.

    SvaraRadera
  2. Lycka till ;)!
    Om du vill ha annat än ploppen att tänka på så kan jag tipsa om ett litet projekt som min far tekniknörden ägnade en påsk åt. Att konvertera dammsugaren till en äggutblåsnings maskin :o. Jo´rå det funkar!/Elin

    SvaraRadera
  3. Maria: Ha ha, den var bra, men vi syns för bra genom köksfönstret för att kunna låtsas vara borta. annars är det ju en kanonidé. Ska säga åt min fästmö att sy extra stora påsk-gardiner vi kan gömma oss bakom.
    ********
    Elin: blåsa ägg lät intressant... Jag har hittills bara testat pingisbollar. eller menar du blåsa ägg på det viset att det gäller att tömma ägget på innehåll?. Ja, då borde bakvänd dammsugare vara rätt funktionabel. Jag börjar tycka mer och mer om din far.

    SvaraRadera
  4. Dammsugaren användes till att tömma äggen :)
    Jag gillar min far också men har väl så här i vuxen ålder insett att jag kanske har lite fler anekdoter att berätta än vad som är normalt... /Elin

    SvaraRadera
  5. Fäder är till för att skapa anekdoter. Min far är likadan, även om han inte är ett lika stort teknikfreak som jag. Däremot har han egen stil. Han är den enda jag vet som har grillen från en volvo 145 upsatt på väggen i köket. Detta utan att vara raggare.

    SvaraRadera
  6. Fast jag har för mig att de grillarna var rätt coola ... om man skulle ta en sväng till skroten.

    /Inte heller raggare

    SvaraRadera