onsdag 31 mars 2010

Purjo?!?!?!

När vi handlar så är det alltid någon (inte jag) som lägger ned en purjolök i kundvagnen.
-Ska du göra potaits och purjolöksoppa? undrar jag
-Nja, kanske. Men jag vill att vi ska ha hemma. Det ser så fräscht ut i sallad.

Jag är rätt lättövertalad. Tycker hon att vi ska ha purjo kan jag gå med på det. Det är ju inte så att hela hushållsbudgeten rasar ihop på det spontanköpet direkt.

Här hemma brukar vi hjälpas åt att laga mat. Idag får jag salladen på min lott och jag hackar ned diverse grönsaker jag hittar i kylen, däribland lite av den där purjon jag nämnde tidigare. "Eftersom det ser så fräscht ut i sallad".

Hennes tallrik, inte min.

Ser fräscht ut visst, men äta neeej. Varje gång..... suck! (Men jag tycker om henne ändå)

3 kommentarer:

  1. Men purjo som är så gott. Har det till nästan allting.

    SvaraRadera
  2. oj... en flitig purjoanvändare alltså. Vi har det nästan bara i sallad och purjolöksoppa. vad har du för bra tips på användningsområden?

    SvaraRadera
  3. Vi har den i potatisgratängen, i korvsoppan, när vi gör ugnskokt fisk med gräddsås. Det passar till nästan allt. Bara att prova sig fram. Fast jag skulle undvika att använda den i bullbaket.

    SvaraRadera